Standarddriftsprocedure tilhurtig kontrol af pipetter – en nem og ukompliceret laboratorievægtprocedure

Download den nye standarddriftsprocedure for hurtig kontrol af gravimetriske pipetter, og få trinvis vejledning i, hvordan du foretager pipettetests på din laboratorievægt.

Har du tendens til at springe pipettetests over, fordi du tror, ​​at de er svære at udføre? Hvis ja, så er denne standarddriftsprocedure til dig. Lad os vise dig, hvor nemt det er! Alt, du behøver, er en vægt, en beholder eller endnu bedre, en fordampningsseparator deioniseret vand og vores gratis standarddriftsprocedure.

Planlægger du et vigtigt eksperiment? Vil du sikre, at der er taget de korrekte forholdsregler mht. pipetten? Som alle ved, bliver pipetter tabt, og dele slides op. Det er derfor vigtigt at kontrollere ​​din pipettes ydeevne ved at foretage en hurtig, gravimetrisk kontrol af din laboratorievægt. Reducer pipetterisikoen, og udfør regelmæssige hurtige kontroller for
at finde fejlen tidligt og undgå overraskelser ved din næste kalibreringsservice.

Hvordan udfører du den nemme og enkle pipettetest?

Følg den trinvise vejledning i den gratis standarddriftsprocedure. Denne standarddriftsprocedure beskriver, hvordan du foretager regelmæssig, hurtig pipettekontrol af laboratorievægte, og er udarbejdet med henblik på at instruere laboratoriepersonale i, hvordan man foretager en grundig pipettetest af en vægt. Den er baseret på specifikationerne i ISO 8655-6 vedrørende gravimetriske tests og giver vejledning i beregningen af middelvolumen, nøjagtighed (middelfejl) og præcision (standardafvigelse). De absolutte og relative maksimalt tilladte fejl, afhængig af volumen ifølge ISO 8655-2, er også angivet.

Find hurtigt eventuelle fejl, og fjern fejlbefængte pipetter fra dit rutinemæssige laboratoriearbejde. Eliminér unøjagtigheder, som ellers ikke ville blive opdaget før næste servicekalibrering.

Download guiden nu

For spørgsmål , kontakt venligst:

Nicholas Jonassen
nicholas.jonassen@mt.com

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com