ADAC giver Michelins dæk topkarakter

MICHELIN ENERGY Saver og MICHELN Primacy HP får højeste karakter i test udført af Europas største bilejerorganisation, det tyske ADAC.

Michelins dæk fik vurderingen ”højst anbefalelsesværdigt”, en udmærkelse som hele 85 procent af Michelins sommerdæk fik i deres respektive produktkategorier.

ADAC og de østrigske og schweiziske pendanter, Österreichischer Automobil Motorrad und Touring Club (ÖAMTC) og Touring Club Suisse (TCS), testede 18 dæk i dimensionen 185/60 R 14 H og 19 dæk i dimensionen 205/55 R 16 W.

Dækkenes præstationer vurderes inden for fem forskellige områder: greb på tørt underlag, vådgreb, brændstofforbrug, levetid og komfort (inklusive lyd). Blandt de dæk, som fik tildelt tre stjerner, fik MICHELIN ENERGY Saver og MICHELIN Primacy HP bedste karakter for parametrene levetid og brændstofeffektivitet (rullemodstand). Disse parametre er afgørende for bilistens dækrelaterede omkostninger og for dækkenes miljøpåvirkning.

Michelin bruger årligt omkring fire procent af sin omsætning på forskning og udvikling for at forbedre forskellige områder af dækkenes præstationer, uden at gå på kompromis med andre produktkvaliteter. På den måde kan Michelin præsentere dæk med gode vejegenskaber, kort bremselængde, lav rullemodstand og lang levetid.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk