DHL i ny dækaftale med Michelin Fleet Solutions

DHL fornyer en nordisk aftale om leverancer og service af dæk med Michelin Fleet Solutions (MFS). I alt omfatter aftalen dækservice for 2.600 lastvogne og anhængere.

- God kvalitet på både produkter og service i de foregående ni år har ligget til grund for fornyet tillid de kommende tre år, siger Ilari Aarikka, Director of trailer pool & fleet hos DHL.

Aftalen, som løber i tre år, indebærer, at Michelin udfører regelmæssige og forebyggende kontroller af dækkene på DHL's lastvogne og ud fra disse kontroller også anbefaler korrekte justeringer i form af service og dæk. Gennem dette garanterer DHL både sikkerhed og forbedret brændstoføkonomi. Aftalen for DHL's lastvogne bygger på en omkostningsmodel, hvor DHL betaler pr. kørt kilometer.

For anhængere ser oplægget anderledes ud, eftersom behovene er forskellige. I denne model er det kunden, som beslutter, hvornår dækkene skal udskiftes. Michelin har ansvaret for forsyning af dæk, lager ude på de forskellige værksteder og for håndtering af karkasser.

- Vi har tilpasset og trimmet aftalen efter kundens behov. Vi har for eksempel dedikerede dæk på lager på et antal værksteder rundt om i Norden samt på udvalgte steder i Europa for at kunne give DHL hurtig service, uanset hvor behovet opstår, siger Peyman Sabet, ansvarlig for Michelin Fleet Solutions hos Michelin i Norden.

Den løbende service udføres via et bredt servicenet med et antal udvalgte værksteder. Michelins distributionskæde Euromaster er den væsentligste leverandør af samtlige tjenester takket være et førende netværk både i Norden og i Europa.

Norden er en af flere regioner i Europa,. hvor DHL samarbejder med Michelin Fleet Solutions. Indkøbet gjaldt hele Europa, og der var flere alternative leverandører med i DHL's vurdering.

Nordic Manager Michelin Fleet Solutions (MFS): Peyman Sabet
Telefon: +46 8 709 07 47, mobil: +46 70 750 99 50 E-mail: Peyman.sabet@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk