Letteste dæk nogensinde til sportsmotorcykler

Nu lanceres MICHELIN Power Pure, som vejer et kilo mindre end konkurrenternes dæk i samme kategori*. MICHELIN Power Pure er det letteste dual compound-dæk, som er godkendt til kørsel på almindelig vej. Takket være den lette vægt får motorcyklisten bedre manøvrering med meget mere respons. Dette giver tilsammen en enorm køreglade.

MICHELIN Power Pure er udviklet med ekstra fokus på sikkerhed og længere dæklevetid. Sikkerheden er blevet forbedret takket være udviklingen af en anden generations dual compound-teknologi. Det bløde gummi i dækskuldrene giver et meget godt greb, når motorcyklen hælder i svingene. Lang levetid for dækkene er en hjertesag for Michelin. MICHELIN Power Pure har en mønsterdybde, som garanterer mange kilometer. For- og bagdæk lanceres i to henholdsvis fire dimensioner for at passe til flere sportsmotorcykler på markedet. Mindre vægt med samme mængde gummi er resultatet af MICHELIN Light Tire Technology (Michelin LTT). Det nye MICHELIN Power Pure er et godt eksempel på Michelins strategi om aldrig at udvikle en egenskab på bekostning af en anden. Eftersom udviklingen af dæk altid er et kompromis af forskellige egenskaber, indebærer de forbedrede egenskaber hos MICHELIN Power Pure en forbedring på flere områder samtidig. * Gennemsnitlig vægt for et MICHELIN Power Pure fordæk i dimensionen 120/70 ZR 17 og bagdæk i dimensionen 190/50 ZR 17 sammenlignet med den gennemsnitlige vægt hos konkurrerende dæk i samme kategori fra fire dækfabrikanter.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk