MICHELIN Exelagri vokser fortsat efter ti år

Michelin fejrer tiårsjubilæum med MICHELIN Exelagri, et program i partnerskab med forhandlere om udvikling af service og tilbud af høj kvalitet til landbruget. Om ti år er målet, at hvert andet landbrugsdæk solgt i Europa skal leveres fra en certificeret MICHELIN Exelagri-forhandler.

Ti år efter introduktionen har Michelin et netværk af 770 certificerede forhandler, heraf 95 procent i Vesteuropa og 5 procent i Østeuropa. 38 procent af markedet for landbrugsdæk, eller fire ud af ti dæk, som sælges i Europa i dag, kommer fra en certificeret MICHELIN Exelagri-forhandler.

De kommende ti år sigter Michelin efter at få udvidet netværket til 1000 certificerede forhandler, heraf 65 procent i Vesteuropa og 35 procent i Østeuropa. Målet er også at nå 50 procent af markedet for landbrugsdæk, det vil sige, at hvert andet landbrugsdæk, som sælges i Europa, skal komme fra en certificeret MICHELIN Exelagri-forhandler.

MICHELIN Exelagri, som blev introduceret i 2004, er et program, som viser, at en forhandler af landbrugsdæk har gennemgået en uafhængig revision og er blevet certificeret som leverandør af service af høj kvalitet tilpasset landbrugets behov og forventninger.

For landbrugere er MICHELIN Exelagri en garanti for kvalitet og professionalisme. For dem repræsenterer en godkendt forhandler en pålidelig partner, som kan give skræddersyede råd og støtte i forbindelse med tekniske spørgsmål.

MICHELIN Exelagri blev skabt, efter at Michelin havde introduceret sine første dæk med MICHELIN UltraFlex-teknik. Teknikken, som var baseret på ideen om, at mindre marktryk fører til større udbytte, var så vigtig en nyskabelse, at den fortsat er af afgørende betydning den dag i dag. MICHELIN UltraFlex-teknik benyttes stadig i alle dele af landbruget.

I og med dækkene bliver stadig mere avancerede og monteres med stadig mere avanceret teknik, har Michelin besluttet at gå et skridt videre. Dæk er et teknisk avanceret produkt af høj kvalitet, og derfor er det nødvendigt med kvalificeret personale, for at kunderne får mest muligt ud af produkterne.

For at opnå en MICHELIN Exelagri-certificering skal forhandlerne klare skrappe kravspecifikationer, og de godkendes efter revision af en uafhængig certificeringsorganisation. MICHELIN Exelagri giver større værdi, ikke bare til forhandleren, men også - hvilket er det vigtigste - til landbrugeren. En MICHELIN Exelagri-forhandler kan tilbyde:

- Personlig rådgivning om valg af de rigtige dæk, tilpasset både udstyret og forholdene, der hvor de skal bruges.

- Døgnassistance, også garanterede i perioder med intensivt arbejde som for eksempel i høsttiden.

- Sporinger med henblik på at få den rigtige sporing på landbrugsmaskiner for at optimere dækkenes levetid og brændstofforbruget og garantere bedste totaløkonomi.

- Påfyldning af væske i dækkene, eftersom påfyldning af væske er vigtigt under visse forhold, kræves der stor viden, både om hvordan man bruger den rigtige mængde vand og frostvæske, og hvordan lasten forsegles. MICHELIN Exelagri har den viden.

- Montering, dækkene kan monteres på stedet for alle slags maskiner, hvilket sparer værdifuld tid for landbrugeren.

Michelin vil fortsat støtte forhandlerne i MICHELIN Exelagri-programmet gennem uddannelse, hjælp til at investere i professionelt udstyr og med information om ændringer og innovationer inden for landbruget. Desuden har Michelin erklæret, at man udvider sit samarbejde med forhandlernetværket MICHELIN Exelagri, især ved at introducere en forbedret kvalitetsrevision, som er mere i tråd med landbrugernes forventninger. Nye digitale værktøjer vil gøre det muligt for forhandlerne i MICHELIN Exelagri fortsat at være på forkant, når det gælder innovationer.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 111.200 ansatte, heraf cirka 300 i Norden. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.