Michelin investerer i Luli Information Technology, en start-up samkørselsvirksomhed i Kina.

Gennem sit Incubator Program Office (IPO) har Michelin investeret i den kinesiske start-up virksomhed Luli Information Technology (Lu Li Ke Ji), der udvikler og distribuerer en mobilapp kaldet Lu You Tong Xing, som leverer innovative samkørselstjenester.

Samkørsel er kernen i Lulis forretning og ekspertise. Den app, virksomheden har udviklet, vil forenkle procedurerne og hjælpe folk i deres søgning efter samkørselsmuligheder, hovedsagelig for at komme til deres arbejdspladser.

Luli er en ung start-up virksomhed med gode vækstmuligheder i et marked, der forventes at blive meget vigtigt i Kina. Virksomhedens udviklingsstrategi er i overensstemmelse med Michelin Gruppens værdier, navnlig hvad angår respekt for mennesker og miljø.

Jean-Claude Zhang, administrerende direktør for Luli Information Technology, udtalte: "Denne investering repræsenterer et unikt industrielt partnerskab på området deleøkonomi, som gør det muligt for Luli ikke blot at drage fordel af en enestående synlighed som udfordrer på dette marked, men også af lovende forretningsmuligheder. Den giver også Luli status som ansvarlig leverandør af samkørselstjenester."

Philippe Barreaud, chef for Michelins IPO i Asien erklærede: "Denne investering styrker klart Michelins position som aktør på området bæredygtig mobilitet og udvider vores muligheder for at markedsføre vores udbud af produkter og tjenesteydelser over for forbrugere i Kina".

Hvad er Michelins IPO (Incubator Program Office)?
IPO er en enhed inden for Michelin Gruppen, hvis opgave det er at fremme og udvikle innovationsånden inden for Gruppen. Den mission er at udvikle og hurtigt teste innovative forretningsmodeller på markedet på områder inden for mobilitet, der ikke har med dæk at gøre.

IPO styrker Michelins innovationsstrategi, en hjørnesten for udvikling i Gruppen. Michelins mål er at innovere hurtigere og i højere grad opfylde kravene.

Siden lanceringen af Michelins IPO er der blevet skabt to IPO'er i henholdsvis USA og Kina samt en tredje IPO i Europa. Derudover har Michelin IIPO allerede udvalgt 20 projekter og start-up virksomheder.

Om Luli
Luli Information Technology eller Luli er en start-up virksomhed skabt i 2014 i Shanghai. Den udvikler apps til innovative og ansvarlige samkørselstjenester i Kina og fremmer miljøbeskyttelse gennem effektiv deleøkonomi.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk

Citater

Jean-Claude Zhang, administrerende direktør for Luli Information Technology