Michelin lancerer lufttryksrådgiver

Michelins nye lufttryksrådgiver øger sikkerheden og effektiviteten for operatører af anlægsmaskiner verden over og fås til alle mobile enheder. Værktøjet er det første af sin slags specifikt målrettet anlægsbranchen.

Det er velkendt i branchen for anlægsmaskiner, at det ikke er en god forretning at køre med forkert dæktryk. Men hidtil har det været svært at vide, hvilket dæktryk er det optimale. Det er dog ved at ændre sig, idet Michelins nye lufttryksrådgiver gør det muligt for operatører hurtigt og enkelt at søge efter disse oplysninger ved hjælp af en hvilken som helst mobil enhed.

Systemet fungerer på den måde, at man ganske enkelt indtaster køretøjets mærke og model på skærmen. Næste trin er at bestemme det optimale dæktryk for det lokale anvendelsesområde ved at angive maskinens arbejdshastighed, egenvægt og belastede vægt plus belastning, når ladet tippes, samt individuelle aksebelastning. Med de oplysninger regner Michelins lufttryksrådgiver sig hurtigt frem til et optimalt dæktryk for hver af køretøjets aksler.

Der er en række fordele for den, som benytter lufttryksrådgiveren:

-       Øget sikkerhed
Længere levetid for dækkene
Reduceret risiko for skader på dæk og maskine
Lavere brændstofforbrug

Tilsammen øger dette produktiviteten takket være lavere dækomkostninger og mindre nedetid for maskinerne.

Dækkenes levetid forlænges, hvis man kører med korrekt lufttryk, eftersom det reducerer slitagehastigheden og gør dækkene mere modstandsdygtige over for skader.

Af sikkerhedsmæssige årsager er det vigtigt at køre med korrekt lufttryk, da det optimerer køretøjets køreegenskaber på transportveje og øger stabiliteten ved kørsel med høj last. Det nedsætter også risikoen for, at der opstår indre strukturelle skader på dækkene som følge af overophedning eller skader på slidbane eller dæksider forårsaget af aggressivt underlag, hvilket kan føre til pludselige og potentielt farlige skader på dæk eller fælg.

Den gratis lufttryksrådgiver fås allerede nu og kan bruges af alle, inklusive motorteknikere, dækforhandlere og maskinoperatører samt chauffører.

Du finder Michelins nye lufttryksrådgiver her:

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk