Michelin lancerer nyt luftløst radialhjul

Michelin X Tweel er et luftløst radialhjul til kompaktlæssere.

Michelin X Tweel er et luftløst radialhjul, der passer perfekt til mange anvendelsesområder, hvor man kører på flere forskellige typer veje.

Hjulet lanceres med to forskellige mønstre, hvor mønsteret Hard Surface Traction har en maksimal levetid ved brug på asfalterede veje.

Der er mange fordele ved at bruge et luftløst hjul i stedet for de mere almindelige luftfyldte dæk.

• Ingen vedligeholdelse – Michelin X Tweel er én enhed, som erstatter den nuværende montering af dæk, fælg og ventil. Der er ikke behov for monteringsudstyr til montering af fælg og dæk. Når hjulet er fastspændt, er der heller intet lufttryk, som skal tjekkes.
  • Ingen kompromiser – Produktiviteten kan øges ved hjælp af Michelin X Tweel, eftersom hjulet giver fremragende stabilitet og bevirker, at en kompaktlæsser kan arbejde hurtigt og med mere komfort. Føreren bliver ikke lige så træt, og effektiviteten forbedres. Michelin X Tweel giver en jævn kontaktflade og har en levetid, som er to-tre gange længere end luftfyldte dæk med samme mønsterdybde. Takket være den enestående energioverførsel gennem eger af polyuretan mindskes desuden de ”hop”, som er typiske for luftfyldte dæk
  • Ingen driftsstop – Michelin X Tweel har samme præstationer som et luftfyldt dæk, men uden risikoen for dyre driftsstop på grund af punktering eller anden ydre påvirkning.

Michelin X Tweel består af et universalt 8-huls nav i kraftigt stål, som gør det let at fastgøre hjulet på alle kompaktlæssere af standardtypen. Hjulet har et dybt, åbent mønster med fremragende selvrensningsevne og trækkraft. Et beskyttet underlag gør det muligt at regummiere karkassen igen og igen.

0-grader bælter og ComposiCoil™, som er et patentbeskyttet design, giver hjulet en god lateral stivhed, samtidig med at det har en enestående modstandsdygtighed over for skader og stød.

De stærke eger af polyuretan bevirker, at hjulet kan bære tung last og er modstandsdygtigt over for stød. Kørslen bliver blødere og giver en enestående energioverførsel, der reducerer de ”hop”, som kan opstå med luftfyldte dæk.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk