Michelin og AGCO indgår samarbejdsaftale

Michelin og AGCO underskrev for nylig en langsigtet samarbejdsaftale, som indebærer, at de to virksomheder vil arbejde sammen inden for forskning og udvikling, markedsføring og logistik.

Den nye aftale indebærer blandt andet, at AGCO udstyrer nogle af sine traktorer med Michelindæk for at indfri jordbrugernes krav om øget produktivitet, forbedrede miljøpræstationer og sikkerhed. Disse tre prioriteter falder sammen med både Michelins og AGCO's mål og ambitioner. Michelin og AGCO har allerede forsynet jordbrugerne med flere nyheder, blandt andet MICHELIN AxioBib monteret på nogle af AGCO's ultramotorstærke traktorer som Challenger 975, Fendt 900 og Massey Ferguson LRT. Ved at integrere Michelins Ultraflex-teknik skåner dækket marken, samtidig med at produktiviteten øges. Aftalen afspejler også firmaernes fælles interesse i at udvide deres respektive virksomhed inden for denne branche. ABOUT AGCO Founded in 1990, AGCO Corporation offers a full product line including tractors, combines, hay tools, sprayers, tillage equipment and implements, and related replacements parts. AGCO products are sold through four core brands – Challenger, Fendt, Massey Ferguson and Valtra – and are distributed via more than 2,800 independent dealers and distributors in over 140 countries worldwide. The Company is headquartered in Duluth, Georgia and had net sales of $8.4 billion in 2008.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk