Michelin og Claas indgår samarbejdsaftale

Michelin og Claas styrker samarbejdet og indgår nu en treårig samarbejdsaftale. Virksomhederne styrker deres samarbejde på områder som forskning, udvikling og markedsanalyse.

For at tilgodese jordbrugernes voksende behov for økonomisk effektivitet udvikler Claas mejetærskere ved hjælp af ny teknik, som øger maskinernes præstationer. Claas har valgt Michelindæk for at levere den rette balance mellem produktivitet, miljøbevisthed og sikrere drift. Takket være Ultraflex-teknologien klarer de nye Michelindæk tungere belastninger og skåner jorden, samtidig med at de fylder mindre. Dette gør dem til det perfekte match med Claas' "næste generations teknik".

Den nye serie af Claas traktorer vil være udstyret med Michelindæk som originalmontering.

Den nye aftale er et bevis på de to virksomhedernes tillid til vore dages foranderlige jordbrug og på deres fælles engagement i at udvikle aktiviteterne på dette område.

Parterne har samarbejdet længe, men med denne aftale udvides relationen yderligere. Den 28. januar i år fik Michelin prisen "2009 Supplier Award" i kategorien Innovation fra Claas.

Markedschef Michelin Nordic: Nurgül Atayer
Telefon: +46 8 8 709 07 20, mobil: +46 70 250 48 52, E-mail:
nurgul.atayer@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk