Michelin sætter letrullende dæk på Toyota Yaris 1.0

MICHELIN Energy Saver™ bliver det eneste dæk, som originalmonteres på kommende modeller af den nye Toyota Yaris 1.0.

Den nye Toyota Yaris 1.0, der lanceres i første halvår af 2009, får et brændstofforbrug, som er 2,0 liter lavere pr. 100 km takket være MICHELIN Energy Saver. Det lavere brændstofforbrug reducerer CO2-udslippet med 4 gram pr. km.

MICHELIN Energy Saver lever op til Toyotas præstationskrav på fire områder: markant lavere rullemodstand og brændstoføkonomi, greb, levetid og komfort.

Michelin og Toyota har ladet forsknings- og udviklingsgrupper koordinere deres fremskridt inden for et antal områder for at opnå de præstationer, som Toyota søgte. Gummiblandingen, som integrerer en ny type af silica, er et af samarbejdsområderne, det samme er også dækdesign og produktionsprocesser.

I mere end 15 år har Michelin rettet sin innovationsstrategi mod at reducere dækkenes del af bilens brændstofforbrug. I 1992 viste Michelin, at ved integration af silica i gummiblandingen blev dækkets energibehov reduceret, samtidig med at præstationer på andre områder såsom greb og slidstyrke blev forbedrede. Siden lanceringen af det første Energy dæk har Michelin bidraget til en brændstofbesparelse på cirka 10 milliarder liter og dermed også til at reducere den mængde af CO2, som er sluppet ud i atmosfæren, med mere end 25 millioner tons.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk