Michelin samler alle sine turistoplysninger på Travel.ViaMichelin.com

Michelin kobler nu sine hotel-, restaurant- og turistguider sammen med sin elektroniske navigeringstjeneste ViaMichelin.com. Den rejsende tilbydes hurtig og enkel adgang til alle turistoplysninger fra Michelin via en helt ny hjemmeside: Travel.ViaMichelin.com.

ViaMichelin og Michelins guider tilbyder nu sammen en stor database med turistoplysninger og tjenester, som er blevet bearbejdet i mere end 100 år. Den nye hjemmeside indebærer, at man integrerer alt indhold fra Michelins grønne turistguider i form af kort og turistattraktioner med ViaMichelin og dennes digitale teknik. Travel.ViaMichelin.com tilbyder den rejsende alt, hvad han eller hun har brug for til planlægning af sin rejse, på en og samme hjemmeside. Den nye hjemmeside omfatter også restauranter fra Michelins røde hotel- og restaurantguide, detaljerede kort, satellitbilleder, fotografier og en ruteberegner. Den rejsende tilbydes mulighed for at forberede og planlægge sin rejse. En personlig rejsehåndbog med færdige rejseplaner og rejsedokumenter tilpasset individuelle ønsker og budgetter oprettes direkte på hjemmesiden. Via en omfattende søgefunktion kan besøgende foretage deres egne valg ud fra smag og forventninger. Hver turistattraktion, hotel eller restaurant præsenteres med en beskrivelse sammen med et foto og anden nyttig information. Udover ideer og forslag fra Michelins egen redaktion indeholder hjemmesiden også kommentarer og bedømmelser fra andre brugere som en yderligere hjælp til at vælge det rette rejsemål. Michelin har gjort det så enkelt som muligt at surfe på Travel.ViaMichalin.com, alt ligner indkøbsvognen på en e-handelsplads, og man benytter "drag & drop"-teknikken. Rejsehandlingerne vises på et interaktivt kort med en ruteberegner, som beskriver hver del af rejsen. Der findes yderligere, supplerende tjenester, som gør det muligt at booke fly- eller togbilletter, leje bil, booke værelse på mere end 100.000 hoteller verden over, købe rejseforsikring eller se lokale vejrmeldinger for rejsemålet. Travel.ViaMichelin.com - et par nøglefakta: 90 lande 6.500 byer verden over med beskrivelser, fotos, turistoplysninger, restauranter, hoteller m.m. 5 sprog (engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk) 36.000 turistattraktioner fra Michelins grønne turistguider 57.000 restauranter fra Michelins restaurantguider 100.000 hoteller 30.000 fotos

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk