MICHELIN Starcross 5: Michelin lancerer nyt højtydende dæk

Michelin lancerer nu den nye serie af motocrossdæk, MICHELIN Starcross 5. I tre år har kørere på alle niveauer, fra verdensmestre til amatører, gennemført et omfattende test- og udviklingsprogram. Ved at indsamle deres ekspertviden har forsknings- og udviklingsteamene og Michelin Motorsport samarbejdet for at få en indgående forståelse af motorcyklerne og dækkene.

Med Serien MICHELIN Starcross 5 går Michelin nye veje inden for motocrossverdenen. Michelin vender med disse nye dæk tilbage til dette konstant foranderlige og meget konkurrenceprægede marked. Hele sortimentet af motocrossdæk forventes at blive fuldstændig fornyet i de kommende to år.

Anvendelsesområder
Dækkene findes i fire udgaver - hård, medium, blød og sand. MICHELIN Starcross 5 er udviklet til at levere fremragende præstationer på alle typer underlag og i det terræn, man møder i motocross- og enduroløb.

Sammenlignet med forgængerne (MICHELIN Starcross 3 og 4) har MICHELIN Starcross 5 en ny og lettere karkasse, som giver mere manøvredygtighed og livligere egenskaber uden at påvirke levetiden takket være stærkere materialer med øget tæthed.

Den mere smidige karkasse giver også køreren andre fordele, for eksempel:
- bedre greb lige ud samt mere progressive egenskaber i kurver
- muligheden for at køre med højere lufttryk (uden at miste greb eller komfort) for at mindske risikoen for, at dækket krænges af fælgen
- intet behov for at "køre dækket til", da den smidige karkasse tilbyder de bedste præstationer fra starten
- lettere montering

Kombinationen af den nye karkasse udviklet til at optimere kontaktladen samt mere aggressive dækmønstre for og bag, som er specielt udviklet til denne type anvendelsesområder og terræn, giver præcis styring og maksimalt greb selv ved løb under meget vanskelige forhold.

Retningsbestemte mønsterklodser i midten og langs siderne giver god styrerespons fra forhjulet og greb fra baghjulet, mens mønsterklodserne i midten er udviklet specielt til at forbedre bremseegenskaber og greb på alle underlag - hvor de fungerer som kroge, der graver sig ned og presser motorcyklen fremad.

MICHELIN Starcross 5 fås i en lang række dimensioner plus nogle nye beregnet til cross country-konkurrencecykler:
- MICHELIN Starcross 5 hård - Ideelt til supercross
- MICHELIN Starcross 5 medium - Til blandede/hårde underlag
- MICHELIN Starcross 5 soft - Til blandede/bløde underlag
- MICHELIN Starcross 5 sand - Til konkurrencekørsel på sandet underlag

Billeder:

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk