Michelin støtter FN’s globale trafiksikkerhedsuge

Michelin indleder i denne uge en nordisk sommerturné for at skabe opmærksomhed om FN’s ”Global Road Safety Week” og indsamle penge til trafiksikkerhedsfond.

For hvert billede, der publiceres på Michelins Facebook med hashtagget ”#savekidslives”, ”#safie” eller ”#michelindanmark” donerer Michelin de næste fire måneder, 20 kr. til en global trafiksikkerhedsfond, der lærer unge i udviklingslande om trafiksikkerhed. Kampagnen løber fra 6. maj til slutningen af august i år.

- Hvert år dør 1,3 millioner mennesker i trafikulykker verden over. Og prognoser viser, at 1,9 millioner mennesker vil dø i trafikken i 2020. Samtidig kommer ca. 50 millioner mennesker årligt til skade i trafikken. Derfor er det at bidrage til øget trafiksikkerhed – ikke bare gennem innovation og sikre dæk – men også gennem et aktivt engagement i samfundet, noget Michelin føler stærkt for, siger Carl Stenson, informationschef for Michelin i Norden.

Michelin har siden starten af 2011 støttet FN-initiativet ”Decade of Action for Road Safety 2011-2020”. Her er målet at bremse stigningen i antallet af dødsfald i trafikken og siden reducere dette. Et årligt, tilbagevendende projekt er FN’s ”Global Road Safety Week”, som løber af stablen mellem den 4. og 10. maj.

I den uge fokuserer aktiviteter verden over på trafiksikkerhed for børn. I de sociale medier opsummeres alle aktiviteterne under hashtagget, ”#savekidslives”. I dag er trafikulykker den hyppigste dødsårsag blandt unge i udviklingslandene.

Michelins Nordic støtter FN’s globale trafiksikkerhedsuge i 2015. Det sker med en kick off event i Sverige den 6. maj, hvor også startskuddet til en stor sommerturné med 20 stops rundt om i de nordiske lande, skydes i gang. Formålet er at skabe opmærksomhed omkring FN’s initiativ og indsamle penge til en global trafiksikkerhedsfond.

Michelin har i flere år gennemført en række lokale projekter med fokus på trafiksikkerhed. I Sverige har Michelin deltaget i Trafiknykterhetens dag sammen med organisationen MHF, mens Michelin har deltaget i ROSYPE (Road Safety For Young People in Europe) i Finland. Og i København, Stockholm og Oslo har Michelin uddelt over 10.000 refleksveste til cyklister. Endelig har Michelin i en årrække afholdt sine nordiske dæktrykskontroller for at udbrede viden om vigtigheden af korrekt dæktryk blandt bilister.

Mere information findes på:
Global Road Safety Week:

Decade of Action for Road Safety 2011-2020

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk

Citater

Carl Stenson, informationschef for Michelin i Norden