Michelin underskriver FN's deklaration "Decade of Action for Road Safety"

(11. maj) Årligt dør 1,3 millioner mennesker i trafikulykker. For at reducere antallet af skadede og døde starter FN's initiativ "Decade of Action for Road Safety 2011-2020" i dag. Michelin er med fra starten.

Ved at deltage i FN's initiativ styrker Michelin yderligere sit engagement i trafiksikkerhedsrelaterede spørgsmål.

- At møde udfordringer relateret til trafiksikkerhed, ikke kun gennem innovationer omkring sikrere dæk, men også gennem et aktivt engagement i samfundet, er et konkret eksempel på, hvordan Michelin arbejder med en af sine grundliggende værdier - "Respect for people", siger Jean-Dominique Senard, Managing Partner i Michelin Gruppen.

I Danmark ennemfører Michelin regelmæssigt lufttrykskontrol blandt bilister og informerer om vigtigheden af et korrekt lufttryk for øget trafiksikkerhed. Inden for EU er Michelin engageret i et projekt kaldet ROSYPE (ROad Safety for Young People in Europe), hvis målsætning det er at øge unge menneskers bevidsthed omkring trafiksikkerhed.

På globalt niveau er Michelin blandt andet aktiv inden for Global Road Safety Partnership (GRSP) med projekter i Kina, det sydøstlige Asien, Indien og Brasilien.

Michelin Challenge Bibendum er et af transportbranchens største fora med fokus på miljø, bæredygtige transporter og trafiksikkerhed. Den 18.-22. maj mødes tæt på 6.000 deltagere på den tidligere lufthavn Tempelhof midt i Berlin for at drøfte disse spørgsmål.

Nærmere information på:

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.