MICHELIN XADN+ - nu i to nye dimensioner

Et år efter lanceringen af det populære 29.5 R 25 MICHELIN XADN+ til midtstyrede dumpere lanceres Michelin XADN+ i to nye dimensioner, 23.5 R 25 og 26.5 R 25 . Med de nye dæk kan Michelin tilbyde XADN+ til flere typer midtstyrede dumpere.

Midtstyrede dumpere bruges hovedsagelig til jordarbejde ved arbejde på motorveje, jernbaner, damme og andre infrastrukturprojekter. Ikke mindst på grund af deres alsidighed og mobilitet i alle typer terræn.

– MICHELIN XADN+ er et dæk, som er perfekt tilpasset sin opgave. Alsidigheden, flydeevnen, greb på vanskelige underlag samt modstandsdygtighed over for skader betyder, at de kan klare de allermest barske opgaver, siger Torbjörn Larsson, teknisk ekspert for industridæk hos Michelin i Norden.

MICHELIN XADN+ maksimerer brugen af køretøjet takket være:

• Større sikkerhed – øget modstandsstyrke over for skæreskader i dæksiden.
  • Øget lønsomhed – Dækkenes levetid er op til 15 procent længere takket være en ny gummiblanding i slidbanen samt en optimeret karkasseopbygning.
  • Mindsket miljøpåvirkning det nye MICHELIN XADN+ anvender 18 kg mindre råmateriele end forgængeren MICHELIN XADN. Alle produktionsanlæg er desuden ISO 14001-certificerede.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 113.400 ansatte, heraf cirka 300 i Norden. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk

Citater

Torbjörn Larsson, teknisk ekspert for industridæk hos Michelin i Norden