Nye MC-dæk fra Michelin i år

Alene i år lancerer Michelin hele fire nye MC-dæk. Dermed kommer der nyt til både banen og landevejen for alverdens motorcykelentusiaster.

Michelin fornyer produktlinjen og lancerer fire nye motorcykeldæk i løbet af 2015. Samlet set bærer den nye produktlinje præg af en alsidighed, som møder behovet hos både professionelle banekørere og mere almindelige motorcykelentusiaster.

Alle nye dæk er designet og produceret ud fra Michelins nyeste teknologier. Teknologier, som ikke blot sikrer god ydeevne og køreglæde på vejen, men som leverer varen optimalt, når det gælder sikkerhed.

De nye MC-dæk er:

Michelin Power SuperMoto
Dæk-serie udviklet i samarbejde med professionelle kørere. Dækket blev da også en klar vinder ved FIM SuperMoto World Championship i 2014. Serien indeholder ny 16 tommer version, som blandt andet sikrer bedre feedback fra forhjulet, giver bedre vejgreb og forlænger dækkets levetid.

Michelin Power Slick Evo
Power Slick Evo er udviklet til køreren, som nyder en weekendtur på banen. Dækket er nemt at håndtere og udviklet med Michelin Adaptive Casing Technology (ACT). Sammen med en ny gummiblanding gør teknologien dækket optimalt til banekørsel i al slags vejr.

Michelin Power Cup Evo
Power Cup Evo er den gadetilladte version af Michelin Power Slick Evo.

Michelin Power SuperSport Evo
Power SuperSport Evo er ideelt til både bane og vej. Kombinationen af en ny gummiblanding og Michelin Adaptive Casing Technology (ACT) gør, at dækkets levetid og performance på både tør og våd vej er i top.

2015-lanceringen af de nye MC-dæk understreger Michelins passion for motorsport, noget der altid har været en del af Michelins DNA. De ekstreme forhold som racerdæk kommer ud for på banen, er desuden ideelle til at teste nye teknologier.

Med den nyligt annoncerede genkomst til MotoGP i 2016 er Michelin igen klar til at tage udfordringen op i 250 HK-klassen. For Michelin blev 2014 året, som bød på både det 112. World Championship og sejre i både det spanske og italienske Speed Championship.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk