Nyt MICHELIN Pilot Road 4: Fås i tre forskellige modeller fra januar 2014

• I starten af 2014 lanceres MICHELIN Pilot Road 4, som er udviklet til sporttouring, trail og GT
  • Den nye BMW R 1200 RT vil være fabriksmonteret med MICHELIN Pilot Road 4 GT
  • Michelin har endnu en gang flyttet grænserne: På våde veje er det nye dæks bremselængde kortere end de største konkurrenters

I 2014 lancerer Michelin et helt nyt sortiment af motorcykeldæk, som består af tre forskellige modeller: MICHELIN Pilot Road 4, MICHELIN Pilot Road 4 GT og MICHELIN Pilot Road 4 Trail.

Dækkene er udviklet til landevejskørsel og er kompatible med de fleste kategorier af motorcykler over 600 cc. De er udformet til at levere maksimal sikkerhed under de mest almindelige forhold, frem for alt på våde veje og ved opbremsning.

Med MICHELIN Pilot Road 4 GT er Michelin endda blevet officiel leverandør til den nye BMW R 1200 RT. At BMW har valgt Pilot Road 4 til denne motorcykel, som er den bedst sælgende i sin kategori, afspejler dækkets høje præstationsniveau.

MICHELIN Pilot Road 4 tilbyder øget sikkerhed i enhver situation såvel som en længere dæklevetid. Dækkene er udviklet til at gøre sikker MC-kørsel mulig under de fleste forhold, hvilket er i tråd med Michelins Total Performance-strategi.

Dækkene fås i følgende størrelser:

Michelin Pilot Road 4 Standard
120/60 ZR 17
120/70 ZR 17
150/70 ZR 17
160/60 ZR 17
180/55 ZR 17
190/50 ZR 17
190/55 ZR 17

Michelin Pilot Road 4 GT
120/70 ZR 17
120/70 ZR 18
170/60 ZR 17
180/55 ZR 17
190/50 ZR 17
190/55 ZR 17

Michelin Pilot Road 4 Trail
110/80 R 19
120/70 R 19
150/70 R 17
170/60 R 17

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 113.400 ansatte, heraf cirka 300 i Norden. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.