Nyt scooterdæk fra Michelin

Det nye MICHELIN City Grip er allerede godkendt til montering på blandt andet Piaggio, Peugeot, Yamaha og Malaguti. MICHELIN City Grip tilbyder overlegen sikkerhed og lang levetid.

MICHELIN City Grip er på kort tid blevet godkendt af næsten alle scooterfabrikanter i Europa. Piaggio, den italienske fabrikant med verdens største udbud af scootere og trehjulede køretøjer, har godkendt de nye Michelindæk til alle sine modeller på 125 cc og derover. Det samme gælder for Peugeot, som har godkendt MICHELIN City Grip til modeller fra 125 cc til 500 cc. MICHELIN City Grip fås i 25 dimensioner, hvilket betyder, at det kan monteres på de fleste scootere fra 125 cc og derover.

- Scooteren er suverænt den hurtigste måde at komme på arbejde eller til møde inde i byen, uafhængig af trafikken, hvilket har gjort scooterne langt mere populære i hele Europa. Dog bekymrer risikoen for at miste grebet, specielt på kolde og regnvåde veje, altid scooterkøreren, siger Anders Svensson, nordisk salgs- og markedschef for 2 hjul.

MICHELIN Progressive Sipe Technology øger sikkerheden
MICHELIN City Grip er Michelins første første scooterdæk , som anvender MICHELIN Progressive Sipe Technology (PST). Denne teknik bidrager til at øge grebet på vådt underlag, fordi lamellerne i mønsteret deler og dræner vandet under dækket. Når scooteren lægger sig ned i sving, øges antallet af lameller i kontakt med vejbanen gradvist, hvilket medfører, at sikkerheden kan bevares selv ved kørsel i kurver. De dybe lameller giver også dækkene maksimalt greb i hele dækkets levetid.

Længere levetid takket være nyt mønster
MICHELIN City Grip er tykkest på toppen af dækmønsteret, som er den del af dækket, der oftest er i kontakt med vejen. På den måde forlænges dækkets levetid, og der garanteres en jævn præstation, indtil dækket er brugt op.

Michelin Nordic: Anders Svensson
Mobil: +46 70 650 75 38, E-mail:
anders.svensson@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk