Pressefrokost: Kom og se danske bilister få taget trykket

Den 2. september 2010 fra kl. 11-13.00 inviterer Michelin til en pressefrokost i forbindelse med dækproducentens tilbagevendende nordiske dæktrykskampagne ”Fyld luft på”. Her kan danske bilister helt gratis få kontrolleret og justeret deres dæktryk af Michelins teknikere og eksperter. Dæktrykket har stor betydning for bilens køreegenskaber, og i 2006 og 2008 kørte kun hhv. 25 pct. og 33 pct. af de danskere, som Michelin kontrollerede, med korrekt dæktryk.

Til pressefrokosten vil Michelin også præsentere deres helt nye vinterdæk, MICHELIN Alpin 4, som kommer med en række forbedringer, der giver langt bedre egenskaber ved kørsel i kurver, kortere bremselængde og bedre greb under acceleration.

Dato: 2. september 2010
Sted: Shell servicestationen på motorvej E20 i sydgående retning (Shell, Karlslunde Rasteplads 2, 2690 Karslunde)
11.00-11.30 Indblik og resultater fra Michelins lufttrykskampagne 2006 og 2008
11.30-12.00 Præsentation af MICHELIN Alpin 4
12.00-12.30 Se Michelin tage trykket på de danske bilister og hør deres reaktion
12.30-13.00 Let frokost

Pressefrokosten afholdes i Michelins store demovogn (se vedhæftede billede), der er opstillet ved Shell servicestationen på motorvej E20 i sydgående retning mellem afkørsel 29 og 30, hvor der serveres en let frokost. Hvis du kommer fra syd, kører du forbi tankstationen (som er i den modsatte vejbane), tager afkørsel 29, for derefter at køre tilbage ad motorvej E20 i sydgående retning.

Under pressefrokosten har du mulighed for at tage en snak med de bilister, som får tjekket deres dæktryk, tage en snak omkring skift fra sommerdæk til vinterdæk og få en øjeblikkelig status på, hvor mange danskere der sætter deres sikkerhed på spil med et forkert dæktryk.

Sæt kryds i kalenderen nu og bekræft din tilmelding inden den 31. august 2010 hos Kasper Kankelborg, kasper.kankelborg@bm.com, +45 2613 5771.

Vi ser frem til at møde dig!

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­BAGGRUNDSINFORMATION

MICHELIN Alpin 4 er pumpet med innovationer
Den kommende vintersæson er ikke langt væk, og med sidste års ekstreme vinter i baghovedet, ønsker de fleste danske bilister nok at gå vinteren velforberedt i møde. MICHELIN Alpin 4, som er udviklet specifikt til den kommende vinter, har i forhold til tidligere generationer af vinterdæk langt bedre egenskaber ved kørsel i kurver, kortere bremselængde og bedre greb under acceleration. Til pressefrokosten vil Michelin fortælle om de innovationer, som virksomhedens eksperter har tilført dækket, og som også har øget dets levetid med op til 35 pct.

”Fyld luft på”
Det er tredje gang, at Michelins nordiske dæktrykskampagne, ”Fyld luft på”, kommer til Danmark. Informationskampagnen er en del af Michelins engagement i EU-initiativet European Road Safety Charter, der gennemfører konkrete aktiviteter for at mindske antallet af dødsulykker i trafikken, og netop dæktrykket har stor påvirkning af en bils køreegenskaber og brændstofforbrug. Ved demovognen kan danske bilister gratis få kontrolleret deres dæktryk af Michelins teknikere og eksperter og blive oplyst om, hvordan et forkert dæktryk påvirker bilens køreegenskaber i negativ retning.

Til pressefrokosten kan du få indblik i de mange data, som Michelin har indsamlet på tværs af de nordiske lande under de sidste tre års dæktrykskampagner i 2006, 2008 og 2010.

Har du spørgsmål eller brug for mere info kontakt venligst:

Pressekontakt Michelin Nordic:
Kasper Kankelborg
Burson-Marsteller
Kasper.kankelborg@bm.com

Lotta Wrangle
Michelin Nordic
Lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk