Søren Lau direktør for den nyetablerede Consumer Channel Group i Microsoft Danmark

I takt med Microsofts øgede fokus på forbrugersegmentet er Søren Lau vendt hjem fra en stilling på Microsofts hovedkontor i Redmond, Seattle, for at lede den nyligt etablerede Consumer Channel Group i Microsoft Danmark. Søren Lau har været i Microsoft i mere end 13 år, senest i Redmond som General Manager for OEM Product Marketing – en global stilling, hvor Søren havde ansvaret for produktlanceringer og marketingstrategi i samarbejdet med pc- og mobilproducenter.

Sørens overordnede opgave bliver at positionere Microsofts løsninger over for partnere, distributører og forbrugere som en sammenhængende teknologioplevelse, der giver adgang til information, personlige relationer og underholdning når som helst, hvor som helst og på tværs af PC, smartphone og Xbox. Sørens fokus vil være at styrke salgskanalen mellem pc- og mobilproducenter, operatører og detailhandlen, som samtidig vil opleve nye forretningsmuligheder i samarbejdet med Microsoft.

De produkter, som Søren Lau primært vil sætte fokus på i den nye Consumer Channel Group, er:

• Hardware: Xbox, Windows pc’ere og Windows Phone
  • Software: Office 2010 og Windows 7
  • Services: Xbox Live og Office 365

"Efter nogle utrolig spændende og lærerige år i USA er jeg rigtig motiveret og glad for at tage udfordringen op med at styrke Microsofts position blandt forbrugerne i Danmark. Vi har en spændende opgave i at optimere konsumentkanalerne, så vi kan skabe større efterspørgsel og levere gode Xbox-, pc- og mobiloplevelser til de danske forbrugere,” siger Søren Lau.

For yderligere information, kontakt:

Mette Schønnemann, PR Manager i Microsoft Danmark

Telefon: 51 57 82 70, e-mail: a-mettsc@microsoft.com