Ny direktør i Moelven Danmark A/S

Bestyrelsen i Moelven Danmark A/S har ansat Karsten V. Kehler (46) som ny direktør. Han overtager efter Michael Helmershøj, og tiltræder i midten af januar.

Karsten Kehler kommer fra en stilling som underdirektør i DLG Service/kædedirektør i Land & Fritid. DLG-koncernen er et af Europas største landbrugsselskaber med en omsætning på ca. DKK 60 milliarder.

Tilfreds bestyrelsesformand
Bestyrelsesformand Bjarne Hønningstad er meget tilfreds med rekrutteringen af Karsten Kehler som ny leder i Danmark.

- Karsten Kehler har 20 års erfaring fra bygge- og detailhandelen. Blandt andet har han arbejdet 15 år fra 1997 til 2012 i forskellige lederroller i Nordens største forhandler og distributør af byggematerialer – DT Group. Moelven Danmark er en salgsorganisation med fokus på salg af træbaserede materialer til bl.a. de store byggevarekæder i Danmark. Karsten Kehlers store brancheerfaring er derfor et godt match, siger Bjarne Hønningstad.

Salgsorganisation
Bjarne Hønningstad påpeger, at kontoret i Danmark fortsat vil være en salgsorganisation og en vigtig afsætningskanal for koncernens egne produkter i Danmark.

- Karsten Kehler vil være en operativ leder i denne organisation. Hovedfokus i jobbet vil være strategisk markedsbearbejdelse i samarbejde med kollegaerne i Moelven Danmark, siger Bjarne Hønningstad.

Uddannelse fra IMD Lausanne
Karsten Kehler er uddannet indenfor ledelse med forskellige MBA-kurser fra IMD Lausanne og har en diplomlederuddannelse fra Ledelsesakademiet. Han har desuden en baggrund som premierløjtnant fra Reserveofficersuddannelsen i det danske forsvar.

Bjarne Hønningstad ønsker samtidig Michael Helmershøj lykke til i hans videre karriere.

- Under Michael Helmershøjs ledelse har Moelven Danmark etableret nye segmenter og produkter og været en god inspirationskilde for de øvrige selskaber i Moelven-koncernen. Et godt eksempel på dette er Moelven Studio, siger Bjarne Hønningstad.

Moelven Danmark A/S har i dag 20 medarbejdere og omsatte i 2014 for ca. DKK 300 millioner.

For yderligere information:

Bestyrelsesformand Bjarne Hønningstad, mobil +47 97591201

Moelven er et Skandinavisk industrikoncern der tilbyder produkter og relaterede tjenester til det Skandinaviske byggemarked. Koncernens selskaber har ca. 3.400 ansatte og en årlig omsætning på omkring NOK 8 mia. Koncernens 52 enheder er organiseret i tre divisioner: Timber, Wood og Byggsystemer.