Monster lancerer den første globale app til et professionelt netværk på Facebook

BeKnown™forbinder mennesker med karrieremuligheder på verdens største og mest aktive sociale medie

Monster Worldwide lancerer idag BeKnown™, en netværks app designet for alle som vil etablere et professionelt netværk på Facebook. Facebook-brugere kan nu finde og tilknytte professionelle kontakter fra mange forskellige kanaler, forbedre sin onlineprofil, og frem for alt finde nye karriere muligheder, uden at det professionelle netværk blandes med det private. BeKnown er nu tilgængelig for download på http://apps.facebook.com/beknown på 19 forskellige sprog og tilgængelig for alle Facebook-brugere.

"BeKnown dækker behovet for at opbygge et professionelt netværk på Facebook, og samtidigt holde sin professionelle kontakter helt adskilt fra de private,” siger Darko Dejanovic, global CIO og head of product på Monster Worldwide "Omkring 700 millioner mennesker deler sit liv via Facebook og 97 % af Fortune 500-virksomhederne henvender sig til Monster når de skal finde nye medarbejdere. BeKnown giver nu personer og virksomheder mulighed for at benytte de samlede ressourcer fra Monster og Facebook”.

BeKnown muliggør et professionelt netværk for mange mennesker, og brancher. BeKnown er en del af en bred portefølje af løsninger fra Monster, som når ud til Jobsøgere der hvor de er, og giver virksomheder nogle effektive redskaber til at udbygge deres rekrutteringsnetværk.

En af de unikke ting ved BeKnown er et ”Social Referral Program (SRP)” som Monster har udviklet for at motivere brugere til at tippe sine venner om specifikke jobs og muligheder. For virksomhederne indebærer det at kandidatnetværket styrkes og det øger muligheden for at nå de passive jobsøgende. (Lige nu tilgængeligt i betaversionen, vil senere blive tilgængeligt for udvalgte kunder).

"BeKnown er skabt for at imødekomme de øgede behov fra jobsøgende og arbejdsgivere endnu bedre. Dette gør vi ved at tilbyde muligheden for et professionelt netværk som værktøj for jobsøgende og arbejdsgivere, siger Sal Iannuzzi, chairman, president, og chief executive officer for Monster Worldwide. "Hvad enten det er gennem App´s, Career Ad Network (Monsters jobannoncenetværk som når en trediedel af alle internetbrugere), eller verdens største sociale netværk, er det vores mål at matche mennesker med karrieremuligheder via de løsninger der skaber resultater. " BeKnown tilbyder mange fordele, både for karriere fokuserede jobsøgere og virksomheder som søger nye talenter.

Med app`en BeKnown kan Facebook brugere nu:

• Skabe et professionelt netværk ved at benytte Facebook
  • Nemt invitere sin venner fra andre sociale netværk og udbygge sit BeKnown netværk - udover sine Facebook kontakter.
  • Adskille sine sociale Facebook aktiviteter fra sine arbejdsrelaterede aktiviteter.
  • Se hvem, i sit professionelle netværk, som er forbundet med en given virksomhed.
  • Tilknytte sit professionelle netværk til Monsters jobsøgningsfunktioner, og uploade informationer fra sin Monster konto direkte in i App´en.

For virksomheder giver BeKnown følgende muligheder:

• Mulighed for at nå ud til rigtigt mange potentielle jobsøgere på Facebook – Facebook har ca 700 millioner medlemmer.
  • Øge synligheden som attraktiv arbejdsgiver overfor jobsøgende, i et miljø hvor der findes engagement og interesse.
  • Øget engagement hos de såkaldte passive jobsøgende med mulighed for at ansøgere kan følge og netværke med virksomheder.
  • Muliggør anvendelsen af både rekrutterings- og medarbejdernetværk som referencer.

Om Monster Worldwide

Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW) er moderselskabet for Monster®, det ledende, globale værktøj for karriereplanlægning og rekruttering på Internettet gennem det sidste årti. Monster har som mål at sammenbringe mennesker for at udvikle deres liv. Monster er repræsenteret på nøglemarkeder i Nordamerika, Europa og Asien og arbejder fortsat på at forbinde arbejdsgivere med jobsøgende på alle niveauer og på at tilbyde personlig karriere coaching til kandidater over hele verden. Monster tilbyder annoncører adgang til store, veldefinerede målgrupper gennem online annoncer og webtjenester. Monster Worldwide er medlem af S&P 500 Index. For mere information om Monsters produkter og løsninger, besøg www.monster.com. Mere information om Monster Worldwide findes på http://about-monster.com

Om Monster.dk

Monster Danmark (http://www.monster.dk/) grundades 1997 under namnet Jobline, Monster Danmark er en del af Monster®, det ledende, globale værktøj til karriereplanlægning og rekruttering på Internettet. For mere information om Monster Danmarks brancherelaterede produkter og løsninger, venligst besøg: www.monster.dk