MSC Cruises størst i Europa

En langsigtet satsning på innovative koncepter, nye skibstyper og fleksible løsninger har gjort MSC Cruises til Europas største krydstogtselskab. Takket være større kapacitet med flere og større skibe samt flere destinationer og ture har et stadig bredere publikum fået øjnene op for krydstogtsrejser som feriealternativ.

Det privatejede MSC Cruises har for nylig sejlet sig op som Europas største krydstogtselskab i forhold til passagerer. MSC Cruises’ satsning på at lokke et nyt og bredere publikum til, har båret frugt. Ud over nye destinationer som højaktuelle Cuba og nye koncepter inden for mad, sundhed og rekreation, har vi satset stort på at udviklet innovative skibsløsninger til et behageligt liv ombord og udbud, tilpasset såvel børnefamilier som træningsinteresserede som seniorer.

– I øjeblikket er vi det største krydstogtselskab i Europa, og med flere nye skibe i ordre, er vi godt på vej til at nå målet for fordoblet passagerkapacitet i 2022. Nye, spændende  destinationer og innovative koncepter ombord gør, at vores gæster gerne rejser med os igen, siger Claes Tamm, adm. direktør i MSC Cruises i Skandinavien.

Nye innovative skibstyper
MSC Cruises krydstogtskibe bliver udviklet både hvad angår størrelse og indhold. Det seneste skud på stammen blandt vores krydstogtskibe er MSC Meraviglia, det største skib hidtil i MSC Cruises’ flåde, får plads til 5.700 gæster. Skibene bliver også stadig mere interaktive. Det betyder, at gæsterne f.eks. har mulighed for at interagere med forskellige dele af skibet ved hjælp af deres mobiltelefon, men også at der er innovative aktiviteter, som vandland med interaktive oplevelser for både børn og voksne.

Både kortere rejser og lange krydstogter

En større fleksibilitet i rejsens længde er også blevet godt modtaget af gæsterne. I dag kan man bestille alt fra et kortere krydstogt på et par dage til en Grand Tour i Middelhavet, eller et 60-dages interkontinentalt krydstogt fra Brasilien til Kina. På rejsen er der altid et bredt udbud af aktiviteter ombord og spændende udflugter i alle havne.

Pressebilleder:

For mere information og billeder, kontakt:
Emma Reigans, PR-ansvarlig MSC Cruises Skandinavien: + 46 (0) 8 510 00 516, +46 (0) 70-491 02 28 emma.reigans@msccruises.se

MSC Cruises, som er en del af MSC Group, er førende i  Europa, herunder Middelhavet, Sydafrika og Sydamerika. MSC Cruises sejler i området hele året rundt. Desuden tilbyder vi et omfattende sæsonprogram for rejser i Nordeuropa, Atlanterhavet, Caribien, Cuba & Antiller, Sydamerika, Det Indiske Ocean, Sydafrika og Dubai, Abu Dhabi, Dubai og Oman. Vi arbejder på at beskytte både passagerer og miljøet og er derfor blevet hædret med mange udmærkelser og certificeringer fra forskellige bureauer, Vi har som de første modtaget ”7 Golden Pearls” fra Bureau Veritas for høj standard inden for miljø, sundhed og sikkerhed. Siden 2009 har rederiet samarbejdet med UNICEF i fælles projekter, der har til formål at hjælpe udsatte børn i hele verden. Hidtil er der indsamlet mere end 3 millioner euro, takket være frivillige donationer fra vores gæster. MSC Cruises har en af de mest moderne flåder i verden med de tolv skibe MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica. I 2014 påbegyndte MSC Cruises en omfattende investeringsplan på 5,1 milliarder euro for i alt syv nye skibe de kommende syv år, hvilket vil betyde en fordobling af selskabets kapacitet inden 2022 med mere end 3,2 millioner passagerer årligt. Investeringen omfatter to skibe i Meraviglia-klassen (med option på yderligere to skibe) samt to skibe i Seaside-klassen (med option på yderligere et skib). Krydstogterne sælges i Norden gennem direkte salg og rejsebureauer. Besøg www.msccruises.dk