25 år hos NCC

Læse original

Sektionsdirektør Peter Hermann, København S, har 25 års jubilæum hos NCC 1. maj.

Peter Hermann, 56 år, er udlært automekaniker i 1976. I 2000 blev han merkonom i økonomistyring og har siden gennemført diverse lederuddannelser.

Før han kom til NCC, forlod Peter Hermann autobranchen og gik til anlægsbranchen, hvor han løste opgaver inden for jord- og beton hos Ernst Nielsen og Co. Han var desuden i Algeriet tre gange i løbet af 1980’erne for henholdsvis Roslev Huse og Jerodan for at opføre parcelhusfundamenter og etagebyggeri.

Peter Hermann arbejdede første gang med fjernvarme, som han i dag er ansvarlig for i NCC, som arbejdsleder på et projekt ved Peter Bangsvej Station på Frederiksberg for Armton A/S.

I 1989 blev han ansat i NCC (dengang Rasmussen & Schiøtz) som entrepriseleder for fjernvarmeprojekter i Københavns omegn. I 1993 blev Peter Hermann afdelingschef og samtidig medarbejdervalgt bestyrelsesmedlem.

Siden 2001 har han ansvar for alle NCC’s kabel- og fjernvarme-aktiviteter, bl.a. store rammeaftaler med TDC, HOFOR og senere også Dong Energys luft til jord-projekter.

Fra 2009 bliver Peter Hermann sektionsdirektør for NCC’s enhed Energi og Kabler.

Peter Hermann er bestyrelsesmedlem i Danske Anlægsentreprenører under Dansk Byggeri og medlem af Arbejdsmiljøudvalget i Dansk Byggeri som repræsentant for Danske Anlægsentreprenører.

Den sparsomme fritid bruger Peter Hermann med sin familie. Motorcykel og ski har med årene veget pladsen for golfsporten, som nu er hans store passion. Gode vine og mad bliver der også tid til, og Peter Hermann står gerne selv i køkkenet.

Efter mange år med hus på Stevns bor han nu i Ørestaden sammen med Birgitte. Peter Hermann har to voksne børn.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kommunikations- & Marketingchef Ghita Borring, NCC Construction Danmark A/S, telefon 41 70 44 40

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing.
I 2013 havde NCC i Danmark en omsætning på ca. 4,9 mia. DKK og cirka 2.400 ansatte. NCC Construction Danmark bygger boliger, kontor, veje, anlæg og øvrig infrastruktur i Danmark.

Tags: