Andelsboligbyggeri udvides med 18 nye lejligheder

De nye andelsboliger i Sorthøjparken i Aalborg er så populære, at NCC nu går i gang med at opføre to nye bygninger med i alt 18 boliger for Kuben Byg A/S

NCC begynder byggeriet af to nye punkthuse i Sorthøjparken i Hasseris, efter at Kuben på kort tid har solgt 13 af de i alt 18 nyprojekterede andelsboliger. De tre punkthuse, som NCC tidligere har opført i området, står færdige, og beboerne er flyttet ind i de 27 lejligheder. - Der var fra starten meget stor interesse for andelsboligerne, der har udsigt over Limfjorden, og de første 27 boliger er solgt. Beliggenheden er attraktiv, der er utrolig meget luft mellem bygningerne, prisen er rimelig, og boligerne er fornuftigt indrettede uden spildplads. Det er ikke så underligt, at de er eftertragtede, siger projektleder Bjarne Frost fra Kuben, som har udviklet boligprojektet. - Salget af de 18 nye boliger går hurtigt. De nye købere har jo den fordel, at de kan tage de allerede opførte lejligheder i øjesyn. Det er byggeri af høj kvalitet, og dét kan folk godt se, pointerer Bjarne Frost. NCC går nu i gang med at støbe fundamentet til de nye bygninger, der ligesom de eksisterende punkthuse opføres i betonelementer med en skalmur, som vandskures og males hvid. NCC og Kuben har et langvarigt og godt samarbejde, der i øjeblikket omfatter flere store boligprojekter i Vest- og Nordjylland - blandt andet Fjordparken Struer, Sct. Pouls Have i Holstebro og Mellem Broerne på havnefronten i Aalborg. Det var derfor naturligt, at de to virksomheder også fandt sammen om Sorthøjparken. - Vi har et rigtig godt samarbejde med NCC’s projektledere. De er professionelle og dygtige til at samarbejde med de kommende andelshavere. Der var imponerende få mangler på boligerne i første etape af byggeriet, og beboerne kunne uden problemer flytte ind i lejlighederne til tiden, siger Bjarne Frost. De i alt fem punkthuse i byggeriet placeres så langt fra hinanden, at alle boligerne får udsigt over Limfjorden, Aalborg eller de åbne vidder. Alle husene er i tre plan, og de rummer hver ni lejligheder, som varierer i størrelse fra 100 til 135 kvadratmeter. Facadernes store vinduespartier og stramme linier giver punkthusene et klassisk elegant udseende. Omkring husene bibeholdes størstedelen af området som en naturgrund, hvor den vilde flora får lov at vokse frit. Der er desuden etableret parkeringshuse med glastag, stisystemer, legeplads og petanqueområde. Fakta om Sorthøjparken: Adresse: Bajsebakkevej 300, 9000 Aalborg Bygherre: Andelsboligforeningen Sorthøjparken Totalentreprenør: NCC Construction Danmark A/S Projektudvikling og bygherrerådgiver: Kuben Byg A/S Arkitekt: Østergaard Arkitekter ApS Ingeniør: Rådgivende Ingeniørfirma Erik Holbech A/S Samlet byggeri: 18 boliger fra 100 til 135 kvadratmeter Byggeperiode: Maj 2005 til maj 2006 Yderligere oplysninger: Projektleder Frank Bo Lassen, tlf. 96 31 49 49, pressekoordinator Niels Møller, tlf. 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S. Projektleder Bjarne Frost, tlf. 98 77 88 86, Kuben Byg A/S