Byfornyelse får turbo på med 400 nye lejligheder

Læse original

Som et af de største boligbyggerier på Aarhus Havn vil Havneholmen trække hundredvis af beboere til nordhavnen.

Aarhus vokser. 4000 nye indbyggere flytter hvert år til byen, og et af de nye steder, hvor de får mulighed for at slå sig ned, er i de bynære områder i den nordlige del af Aarhus Havn. På boligkomplekset Havneholmen har NCC netop holdt rejsegilde sammen med PenSam og Topdanmark, der er bygherrer på projektet. Rejsegildet markerer, at der nu er godt et halvt år til, at de første beboere flytter ind.

”Aarhus er inde i en rivende udvikling, hvor det er afgørende, at de fysiske rammer kan følge med – veje, boliger, kontorer, institutioner. Vi er glade for at kunne bidrage til at gøre denne udvikling mulig på en måde, så det giver mening og livskvalitet til de mennesker, der bruger byen,” siger Palle Bjerre-Rasmussen, direktør, NCC Construction.

Havneholmen er placeret på en af de mest eftertragtede byggegrunde på Aarhus Havn, lige ved den nordlige indsejling til havnen og ved siden af et andet markant boligbyggeri, nemlig Isbjerget. Byggeriet består af 400 lejligheder til udlejning - primært 2- og 3-værelses lejligheder – og alle beboere vil få nærhed til havn og by på samme tid.

En vigtig brik falder på plads

Byggeriet kommer med sin beliggenhed til at spille sammen med flere andre spændende boligkomplekser i Aarhus Havn. Udover en fantastisk placering får lejlighederne et sundt indeklima med godt indfald af dagslys og ventilation med varmegenvinding.  De nye beboere vil have adgang til havnefronten og grønne haveanlæg med mange opholdsrum.

Havneholmen kombinerer byudvikling, attraktive, energirigtige boliger og beskæftigelse med værdiskabelse for vores pensionskunder, hvilket gør Havneholmen attraktiv for alle parter,” siger investeringsdirektør Benny Buchardt-Andersen, PenSam.

Topdanmark og PenSam har Kromann Reumert og Niras som rådgivere. Cowi og arkitekterne C.F. Møller er rådgivere for NCC, som er totalentreprenør på Havneholmen.

"Det er glædeligt, at Aarhus udvikler sig så positivt, og vi er stolte af at være med til støtte de visioner, der ligger for byen. Vi ser Havneholmen som endnu en brik i det puslespil, der er ved at blive lagt for fremtidens Aarhus," siger direktør i Topdanmark Ejendom, Søren Kempf Holm.

Første etape vil efter planen være klar til indflytning senest første kvartal 2016, hvorefter de næste to etaper af byggeriet forventes færdige senere på året.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kommunikations- & Marketingchef Ghita Borring, NCC Construction Danmark A/S, telefon 41 70 44 40

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 45,5 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2014. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2014 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,2 mia. DKK og cirka 2.100 ansatte.

Tags: