Dansker rykker op som ny HR-direktør i NCC AB

Læse original

Direktør Jacob Blom, Business Support i NCC Construction Danmark, bliver ny HR-direktør for den svenske NCC-koncern. Jacob Blom har siden november sidste år været konstitueret i stillingen.

- Jeg er meget glad for, at Jacob Blom bliver koncernens nye HR-direktør. Han har omfattende erfaring på området - både fra tidligere stillinger i andre virksomheder og i NCC. Jeg ser frem til, at Jacob kommer til at lede et område, der er vigtigt for fremtidens NCC, siger Peter Wågström, administrerende direktør i NCC AB.

Human Resources, HR, er et strategisk område i NCC-koncernen. Det gælder blandt andet behovet for at tiltrække de rette kompetencer i fremtiden, arbejdet med at effektivisere systemer og processer samt at udvikle NCC’s ledelseskompetencer.

- Jeg er meget glad og stolt over at blive HR-direktør i NCC AB, og jeg ser frem til de spændende udfordringer, der ligger inden for HR i NCC-koncernen. Vi skal videreudvikle NCC’s HR-processer, HR-systemer og bygge videre på den organisation med de kompetencer, som bidrager til, at vi når vores mål, siger Jacob Blom. Et andet vigtigt område er sikkerheden på NCC’s arbejdspladser.

- NCC har en vision om nul ulykker, og vi er kommet langt, når det gælder arbejdsmiljø og sikkerhed på vores arbejdspladser, men antallet af ulykker skal stadig ned. Vi vil fortsætte med at forfølge vores vision og gøre alt, hvad vi kan for at skabe sikre arbejdspladser overalt og hver dag, siger Jacob Blom.

Jacob Blom har lang erfaring inden for HR. Han har drevet flere store HR-projekter i forskellige lederstillinger, både inden for NCC-koncernen, i NCC i Danmark og i andre store virksomheder. Blandt andet har han haft lederstillinger inden for HR i TDC samt i den amerikanske medicinalvirksomhed Merck Sharp & Dohme i både Danmark og Sverige.

Jacob Blom er uddannet linjeofficer og har desuden en HD i Organisation og Ledelse fra Copenhagen Business School. Jacob Blom tiltræder 12. marts og indgår i koncerndirektionen med øjeblikkelig virkning.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Jacob Blom, HR-direktør i NCC AB, telefon +45 40 28 68 01

Ghita Borring, Kommunikations- og marketingchef, NCC Construction Danmark A/S, telefon +45 41 70 44 40

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2013 havde NCC i Danmark en omsætning på 4,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Construction Danmark bygger boliger, kontorer, veje, anlæg og øvrig infrastruktur i Danmark.

NCC i Danmark er ejet af NCC AB. NCC er en af ​​de førende bygge-og ejendomsudviklingsvirksomheder i Norden. NCC AB havde i 2013 salg på 58 mia. og 15 000 ansatte.

Tags: