Dome of Visions flytter fra København til Aarhus

Læse original

Efter to travle år i hjertet af København lukker NCC domen, der har fungeret som et moderne forsamlingshus for debat og kulturliv.

Med knap 35.000 besøgende og over 600 vidt forskellige arrangementer kan Dome of Vision nu med god samvittighed lukke ned for denne gang. Domen har lagt scene til alt fra debatter om klimaforandring og workshops om bæredygtig byudvikling til tango, musik og performance. Det har trukket gæster til fra alle dele af verden og givet især københavnerne et ekstra kulturelt frirum. Det har også givet Domen 10.000 følgere på Facebook.

Københavns Kommune har været med som en af partnerne bag Dome of Visions i hovedstaden og her glæder teknik- og miljøborgmester, Morten Kabell, sig over den positive effekt domen har haft på byens liv.

”Dome of Visions har været med til at skabe mere liv i et lidt dødt område af Inderhavnen. Dermed har domen været med til at understøtte vores politiske vision om at skabe mere liv ved havnen. Samtidig er den et godt eksempel på, at midlertidige aktiviteter kan være med til at gøre København kendt som en by med mange tilbud om arrangementer og et godt byliv,”  siger teknik- og miljøborgmester Morten Kabell (EL).

Domen peger mod fremtiden
Men den sidste weekend i april 2016 er det slut i denne omgang. Domen lukker i København, men kun for sidst på sommeren at åbne igen i en ny udgave i Aarhus.

Som initiativtager til domen ser NCC den som udtryk for den proaktive tilgang, virksomheden har til at skabe fremtidens bæredygtige byer.

”Dome of Visions er en fysisk manifestation af den strategiske rejse, NCC stadig er på. Den er en ramme, hvor fremtiden for byerne og byggeriet kan diskuteres. Men den er også en platform for meget andet, der faktisk er kommet til at betyde ligeså meget som bygningen. Den er en platform, hvor vi bruger arkitektur og kultur som en del af fortællingen. Et sted, hvor scenen er fri,” siger Martin Manthorpe, direktør i NCC.

Til sommer genopstår en ny og større version af den transparente halvkuppel på havnen i Aarhus. Her skal den fungere som omdrejningspunkt for Aarhus Kommunes aktiviteter indenfor byudvikling og byens kommende status som europæisk kulturhovedstad 2017.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kommunikations- & Marketingchef Ghita Borring, NCC Danmark, telefon 41 70 44 40

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 49,8 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2015. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2015 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte.

Tags: