Et stærkt regnskab fra NCC Construction

NCC Construction Danmark A/S fordobler bundlinjen og øger ordrebeholdningen

NCC Construction Danmark A/S realiserede i 2010 en nettoomsætning på 2.266 mio. kr. og et driftsresultat på 97 mio. kr. (4,3 %) mod en omsætning i samme periode sidste år på 2.328 mio. kr. og et driftsresultat på 51 mio. kr. (2,2 %). Ordreindgangen for 2010 beløb sig til 2.987 mio. kr., som sammenlignet med 2009 er en stigning på 748 mio.kr., svarende til ca. 33 %.  I samme periode faldt nettoomsætningen med 62 mio.kr.

Millioner kroner 2010 2009 Q4 2010 Q4 2009
Ordreindgang 2.987 mio. kr. 2.239 mio. kr. 880 mio. kr. 797 mio. kr.
Nettoomsætning 2.266 mio. kr. 2.328 mio. kr. 686 mio. kr. 630 mio. kr.
Driftsresultat (EBIT) 97 mio. kr. 51 mio. kr. 35 mio. kr. 16 mio. kr.
Driftsmarginal
(EBIT %)
4,3 % 2,2 % 5,1 % 2,6 %

2010 har været et godt år for NCC Construction, og jeg synes, det er et stærkt regnskab, vi kan præsentere, siger administrerende direktør for NCC Construction Danmark A/S Torben Biilmann. Med stigende ordreindgang og en fordobling af resultatet i forhold til året før – og på en mindre omsætning - sender vi et særdeles solidt signal i en branche med stor ledighed, og som alene i 2010 rundede 1000 konkurser.

Årsregnskabet peger på et år, hvor vi for alvor lagde krisen bag os og begyndte at kigge frem snarere end tilbage. Vi har stadfæstet og udbygget vores rolle som et sikkert og effektivt valg i bygge- og anlægsbranchen. Vi har været i stand til at agere markedsorienteret, har sat os ind i kundernes situation og tilpasset os deres behov og efterspørgsel. Det afspejler sig i tallene, fortsætter Torben Biilmann.

Samtidig har vi været begunstiget af at have en række kunder, som har vist sig både engagerede, modige og visionære. De har haft modet til at være firstmovers i et marked, som endnu ikke var vendt og har haft klare ideer og forventninger til både samarbejdsprocessens og slutproduktets kvalitet. Det har været til gavn for både os og dem – og det lover godt for fremtiden.

Vi har desværre i 2010 også oplevet en svag stigning i antallet af arbejdsulykker på vores byggepladser. Det er en udvikling, som vi hverken kan eller vil acceptere. Det er ledelsens og medarbejdernes fælles ansvar, at ingen kommer til skade, når de er på arbejde. Og vi skal sørge for i 2011 at have yderligere fokus på at komme sikkert på arbejde – og sikkert hjem, slutter Torben Biilmann.

For yderligere spørgsmål kontakt venligst:

Torben Biilmann. Administrerende direktør, NCC Construction Danmark A/S
Mobil: 40 32 19 27

Arne Becker. Direktør, Kommunikation og Marketing, NCC Construction Danmark A/S
Mobil: 24 88 74 70

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Roads, NCC Property Development og NCC Bolig. I 2009 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,1 mia. SEK og omkring 2.300 medarbejdere. NCC Construction Danmark bygger, anlægger og renoverer boliger, kontorer, offentligt byggeri, jernbaner og øvrig infrastruktur i Danmark. Læs mere på www.ncc.dk.