Fagentreprenører ind i partnering

For at skabe ansvarlighed, arbejdsglæde og ikke mindst en mere smidig byggeproces vil NCC nu fuldt ud inddrage murere, tømrere, VVSere og andre fagentreprenører i planlægningen af byggeprocessen. Det sker på Bækkegårdsskolen i Ølstykke, hvor et pilotprojekt i videreudviklingen af NCCs partnering-koncept kører i de kommende måneder. En workshop, hvor parterne blev enige om de fælles mål for projektet satte forsøget i gang mandag den 3. februar. Deltagere var foruden NCC, arkitekt Mangor & Nagel, ingeniør Carl Bro og seks fagentreprenører - Gennem workshoppen er fagentreprenørerne nu mere aktive i planlægningen, og det forbliver de under hele byggeprocessen. Vores mål er at skabe bedre samarbejde og mere respekt fagentreprenørerne imellem ved at alle deltager i processen. I sidste ende bliver byggeriet hurtigere, billigere og i bedre kvalitet, siger partneringkonsulent i NCC, Martin Manthorpe. For yderligere at give fagentreprenørerne mulighed for at samarbejde, sidder alle i samme lokale på byggepladsen. På workshoppen blev det endvidere besluttet også at inddrage de timelønnede på byggeriet i partneringprocessen.

Om os

I 2014 havde NCC-koncernen en omsætning på ca. 45 mia. danske kroner og ca. 18.000 medarbejdere. Ud over Danmark har NCC selskaber i Sverige, Norge, Finland, Tyskland og de Baltiske lande. NCC er børsnoteret i Sverige. I Danmark havde NCC i 2014 en omsætning på ca. 6,2 mia. danske kroner og ca. 2100 medarbejdere. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Bolig, NCC Roads og NCC Property Development. Se mere på www.ncc.dk.

Abboner