Fagentreprenører ind i partnering

For at skabe ansvarlighed, arbejdsglæde og ikke mindst en mere smidig byggeproces vil NCC nu fuldt ud inddrage murere, tømrere, VVSere og andre fagentreprenører i planlægningen af byggeprocessen. Det sker på Bækkegårdsskolen i Ølstykke, hvor et pilotprojekt i videreudviklingen af NCCs partnering-koncept kører i de kommende måneder. En workshop, hvor parterne blev enige om de fælles mål for projektet satte forsøget i gang mandag den 3. februar. Deltagere var foruden NCC, arkitekt Mangor & Nagel, ingeniør Carl Bro og seks fagentreprenører - Gennem workshoppen er fagentreprenørerne nu mere aktive i planlægningen, og det forbliver de under hele byggeprocessen. Vores mål er at skabe bedre samarbejde og mere respekt fagentreprenørerne imellem ved at alle deltager i processen. I sidste ende bliver byggeriet hurtigere, billigere og i bedre kvalitet, siger partneringkonsulent i NCC, Martin Manthorpe. For yderligere at give fagentreprenørerne mulighed for at samarbejde, sidder alle i samme lokale på byggepladsen. På workshoppen blev det endvidere besluttet også at inddrage de timelønnede på byggeriet i partneringprocessen.

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 49,8 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2015. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry og NCC Infrastructure. I 2015 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte.

Abboner