• NCC/

Første kontorhus med Green Lease og ”indbyggede” elbiler fra NCC

NCC Property Development sætter nye standarder for sit kontorhus-koncept, når kommende lejere i Teglholmen Company House kan booke elbiler som en del af husets fællesfaciliteter.

Når NCC Property Development den 31. august fejrer rejsegilde på Teglholmen Company House markeres ikke kun en milepæl i husets opførelse. Teglholmen Company House er samtidig det kontorhus, hvor NCC Property Development til dato har taget flest skridt til at mindske påvirkningen af miljøet fra både byggeriet og brugen af huset.

Ud over at være en GreenBuilding forventes huset at blive miljøcertificeret efter Breeam systemet i kategorien Very Good. Tillige kan lejerne i Teglholmen Company House indgå en Green Lease, der er en frivillig, men gensidigt forpligtende, aftale mellem lejer og udlejer med det formål at reducere miljøpåvirkningen af omgivelserne fra brugen af lejemålet.

Som det mest nyskabende bliver det i Teglholmen Company House første gang muligt for lejerne at booke og benytte el-biler som en del af husets fælles faciliteter. El-bilerne kan bookes over et centralt bookingsystem, og med el-biler til rådighed kan der spares store beløb på virksomhedens parkerings- og taxa-budget, samtidig med at medarbejderne kan benytte offentlig transport til og fra arbejde og stadig deltage i møder ude af huset i løbet af arbejdsdagen. I den forbindelse er det værd at nævne, at parkering af el-biler i Københavns City pt. er gratis.

Kørslen med elbilerne giver minimale CO2-emmissioner og giver en rækkevidde helt op til 150 km på en frisk opladet bil. El-biler og ladeanlæg leveres af en professionel operatør, der sørger for vedligeholdelse, drift og rengøring af bilerne.

Betalingsring øger efterspørgslen på elbiler

- Selvom debatten om en evt. kommende betalingsring i København kun har stået på i et par uger, kan vi allerede mærke, at det påvirker vores lejere, som spørger til kontorlejemål uden for ringen. Heldigvis kan man hos os takket være el-biler knyttet til arbejdspladsen stadig være mobil og fleksibel, når det gælder eksterne møder i arbejdstiden, og så er firmaets miljøprofil samtidig sikret, siger udlejningsdirektør Bjarne Eilertsen, NCC Property Development.

- Hvis en betalingsring i København bliver en realitet, vil vi helt klart se på muligheden for at udvide flåden af elbiler – ikke kun i Teglholmen Company House, men også i vores projekter i f.eks. Ørestad, supplerer adm. Direktør Nikolaj Hertel, NCC Property Development A/S.

Baggrund:

I 1999 opførte NCC PD det første kontorhus i bunden af Teglholm Allé. I dag, 12 år senere, er toppen nu nået med Teglholmen Company House på hjørnet af Teglholmsgade og Teglholm Allé.

I de mellemliggende år har NCC udviklet yderligere to kontorhuse samt 80 boliger på Teglholm Allé, og som sidste og endelige krone på værket er der plads til endnu et kontorhus som nabo til Teglholmen Company House. Herefter er et kapitel på Teglholmen foreløbig slut.

--oo000oo--

For medlemmer af pressen vil der på dagen for rejsegildet den 31. august kl. 13.00 være mulighed for at afprøve en elbil og selvfølgelig tage byggeriet i nærmere øjesyn.

For yderligere information kontakt venligst:

Nikolaj Hertel, adm. Direktør, NCC Property Development A/S, telefon +45 2020 3700

Bjarne Eilertsen, udlejningsdirektør, NCC Property Development A/S, telefon +45 2488 7499

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig.
I 2010 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 6 mia. SEK og cirka 2.200 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: