Fremtidens beliggenhed booster bundlinjen

En øget trafikintensitet resulterer i tabte arbejdsressourcer, når medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere fanges i myldretidens bilkøer. Derfor gik ejendomsadministrationsselskabet DEAS målrettet efter en beliggenhed tæt på offentlig transport, da de skulle flytte i nye lokaler. Denne tendens ser NCC Property Development i stigende grad.

I en rapport om trængselsindikatorer for hovedstadsområdet konkluderer COWI, at trafiktrængslen er steget med 33 procent fra 2001 til 2010. COWI beregner den samfundsøkonomiske værdi af forsinkelsestimerne til ca. 6,8 mia. kroner, som svarer til godt 22.000 fuldtidsstillinger på årsbasis. Konsekvenserne af den øgede trafikintensitet var også en afgørende faktor for DEAS, da de for nylig valgte at flytte til NCC Property Developments Company House, der praktisk talt ligger på perronen ved Flintholm Station på Frederiksberg.

"Den gode placering i forhold til infrastrukturen var et altafgørende parameter for vores valg. På Flintholm får vi den mest unikke beliggenhed i København i forhold til Metroen, S-tog og busser. Det sikrer en større gevinst både for vores medarbejdere, for vores kunder og i sidste ende på virksomhedens bundlinje. Og så har det været afgørende for os, at bygningen er miljøvenlig," fortæller administrerende direktør hos DEAS, Henrik Dahl Jeppesen.

Værdi for investorer og lejere

Samfundets tendens til større fokus på at komme trafikintensiteten til livs smitter ifølge NCC Property Development af på de fleste virksomheder. Der udvises ofte stor interesse i at få kontorer tæt på offentlig transport for at kunne tilbyde attraktive forhold for medarbejdere og kunder samt for at kunne booste bundlinjen.

"Vi ser ofte, at det betragtes som en gevinst hos vores investorer og lejere, at vi kan tilbyde kontorbygninger tæt på tog eller Metro. Den tendens vil blive mere markant fremover, og derfor er beliggenheden en faktor, vi lægger stor vægt på, når vi udvikler nye Company Houses. I hovedstadsområdet må der for eksempel helst ikke være mere end fem til 10 minutters gang til en tog- eller Metrostation," fortæller projektdirektør hos NCC Property Development, Line Røtting Dornan.

Udover Company House Flintholm oplever NCC Property Development også stor efterspørgsel på en beliggenhed som Ørestad Down Town, hvor der er direkte adgang med tog for svenske medarbejdere. Og i Aarhus kommer landets første letbane til at køre forbi Company House Skejby, som allerede nu er populært blandt de jyske virksomheder. Netop her er der derfor også planlagt yderligere Company Houses.

En god forretning

I tillæg til den gode beliggenhed byder Company Houses også på stordriftsfordele, moderne faciliteter og energirigtige løsninger, der har en direkte positiv effekt på bundlinjen. Samtidig påpeger NCC Property Development, at en flytning er en oplagt anledning til forandring ved at ændre arbejdsgange, effektivisere, indrette sig optimalt og ikke mindst lade eventuelt dårlige vaner blive i de gamle lokaler. Det er en mulighed, de har valgt at udnytte hos DEAS, der allerede har oplevet positive forandringer i deres nye lokaler i Company House Flintholm.

"Alt i alt har vi i Company House fået noget nyt, der er bedre, mere miljøvenligt og billigere i drift. Det gør flytningen til en rigtig god business case for DEAS. Samtidig har vi allerede mærket, at det gode indeklima og arbejdsmiljø har resulteret i bedre medarbejdertrivsel," forklarer Henrik Dahl Jeppesen.

Fototekster:

Foto 1: En unik placering tæt på Metroen, S-tog og busser var en afgørende faktor for, at ejendomsadministrationsselskabet DEAS valgt at flytte ind i Flintholm Company House.

Foto 2: Flintholm Company House er tegnet af Vilhelm Lauritzen Arkitekter.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Camilla Rydahl, kommunikations- og marketingchef, NCC Property Development A/S

Telefon 2488 7440, e-mail: cry@ncc.dk

Line Røtting Dornan, projektdirektør, NCC Property Development, tlf: 27 88 23 22, e-mail: ldo@ncc.dk

Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS, tlf: 39 46 60 35, e-mail: hdj@deas.dk

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2012 havde NCC i Danmark en omsætning på ca. 5,7 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: