Hans Gade Kock fylder 60 år

Til navneredaktionen: Koncerndirektør i NCC Construction Danmark A/S, Hans Gade Kock, Vejle, fylder 60 år søndag den 22. maj 2005.

Bortset fra de første tre år af sin erhvervsaktive karriere har Hans Gade Kock været ansat i entreprenørvirksomheden NCC. Hans Gade Kock er uddannet civilingeniør (B) fra DTU 1970. Fra 1970 til 1973 arbejdede Hans Gade Kock i det rådgivende ingeniørfirma Dominia A/S og gennemførte sideløbende et HD-studie på Handelshøjskolen i København. Hans Gade Kock blev i 1973 ansat i det daværende Rasmussen & Schiøtz’ økonomifunktion, hvorefter han i 1976 overgik til entreprenørdelen. NCC købte i 1996 Rasmussen & Schiøtz. Som entreprenør i Københavnsområdet har Hans Gade Kock medvirket ved gennemførelsen af en række nybygnings- og renoveringsopgaver. Blandt de sidste skal nævnes den meget omfattende renovering af mere end 1.000 gårdhavehuse i Albertslund. Hans Gade Kock blev i 1982 udnævnt til afdelingsleder. I 1985 fik han til opgave at begynde og lede Rasmussen & Schiøtz’ aktiviteter i Tyskland, hvor han i ti år arbejdede med base i Hamborg som adm. direktør for R&S Baugesellschaft m.b.H. I 1995 kom HGK til Kolding som direktør og er i dag koncerndirektør med ansvar for NCC Construction Danmarks byggerier vest for Storebælt. Aktiviteterne vest for Storebælt har under Hans Gade Kocks ansvar været igennem en forvandling fra en tabsgivende til en lønsom forretning. Med Hans Gade Kock som leder har NCC blandt andet opført Bruun’s Galleri i Århus, bygget det rekordstore Danish Crown-slagteri i Horsens og er nu i gang med store byggerier som Syddansk Universitet i Sønderborg, det kommende statsfængsel ved Horsens og Fyens Stiftstidendes nye mediehus ved banegården i Odense. Hans Gade Kock sidder i bestyrelsen for Kjærulff Holding A/S og er medlem af Vejlefjord Rotary. I hans fritid fylder golfsporten meget, både som spiller og som leder i Vejle Golf Club. Hans Gade Kock bor i Bredballe ved Vejle med en hjemmeboende søn, men den anden søn læser til cand. oecon ved Århus Universitet. Fødselsdagen fejres med en reception fredag den 27. maj 2005 klokken 13 til 16 på SAS Radisson Koldingfjord Hotel.