Lind & Risør overtager Bülow & Nielsen

To kvalitetsnavne nu under samme tag

Med virkning fra 1. oktober 2010 er der indgået aftale mellem Lind & Risør A/S og NCC Construction Danmark A/S om Lind & Risørs overtagelse af aktiviteterne indenfor enfamiliehuse under varemærket Bülow & Nielsen.

Både Lind & Risør og Bülow & Nielsen har i årevis været kendt for mange fine kvalitetsbyggerier af enfamiliehuse og rækkehuse. Hos Bülow & Nielsen har aktiviteterne i de senere år navnlig været koncentreret om udvikling og fornyelse af husprogrammet med de attraktive og markante husmodeller i serierne Archline og Kube. Ligesom hos Lind & Risør er produktionen kendetegnet ved de mange valgmuligheder for kunderne samt en høj byggekvalitet og -finish.  Aftalen indebærer bl.a., at en række Bülow & Nielsen medarbejdere nu flytter ud til Lind & Risør i Tåstrup.

Aftalen får ingen betydning for de igangværende byggesager, som færdiggøres i henhold til de indgåede kontrakter.

Lind & Risør hører til de mest velkonsoliderede firmaer, og befinder sig i øjeblikket i en stærk vækst. I 2010 forventes et salg på mere end 200 enfamiliehuse og herudover opføres for tiden rækkehusprojekter i Albertslund, Herlev og Ølstykke.

Med erhvervelsen af Bülow & Nielsen forstærker Lind & Risør yderligere sit i forvejen stærke brand.

NCC Construction Danmark A/S har med afhændelsen af Bülow & Nielsen’s aktivitet overfor private kunder understreget sit strategiske fokus på professionelle kunder inden for det offentlig og private.

For yderligere information

Claus Granholm – mobil: 4052 8565
Markedsdirektør, Lind & Risør A/S

Michael Brøndum Hansen – mobil: 4026 1894
Sektionsdirektør, NCC Construction Danmark A/S

Arne Becker – mobil: 2488 7470
Kommunikations- og marketingdirektør, NCC Construction Danmark A/S

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Roads, NCC Property Development og NCC Bolig. I 2009 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,1 mia. SEK og omkring 2.300 medarbejdere. NCC Construction Danmark bygger, anlægger og renoverer boliger, kontorer, offentligt byggeri, jernbaner og øvrig infrastruktur i Danmark. Læs mere på www.ncc.dk.