Lind & Risør overtager Bülow & Nielsen

To kvalitetsnavne nu under samme tag

Med virkning fra 1. oktober 2010 er der indgået aftale mellem Lind & Risør A/S og NCC Construction Danmark A/S om Lind & Risørs overtagelse af aktiviteterne indenfor enfamiliehuse under varemærket Bülow & Nielsen.

Både Lind & Risør og Bülow & Nielsen har i årevis været kendt for mange fine kvalitetsbyggerier af enfamiliehuse og rækkehuse. Hos Bülow & Nielsen har aktiviteterne i de senere år navnlig været koncentreret om udvikling og fornyelse af husprogrammet med de attraktive og markante husmodeller i serierne Archline og Kube. Ligesom hos Lind & Risør er produktionen kendetegnet ved de mange valgmuligheder for kunderne samt en høj byggekvalitet og -finish.  Aftalen indebærer bl.a., at en række Bülow & Nielsen medarbejdere nu flytter ud til Lind & Risør i Tåstrup.

Aftalen får ingen betydning for de igangværende byggesager, som færdiggøres i henhold til de indgåede kontrakter.

Lind & Risør hører til de mest velkonsoliderede firmaer, og befinder sig i øjeblikket i en stærk vækst. I 2010 forventes et salg på mere end 200 enfamiliehuse og herudover opføres for tiden rækkehusprojekter i Albertslund, Herlev og Ølstykke.

Med erhvervelsen af Bülow & Nielsen forstærker Lind & Risør yderligere sit i forvejen stærke brand.

NCC Construction Danmark A/S har med afhændelsen af Bülow & Nielsen’s aktivitet overfor private kunder understreget sit strategiske fokus på professionelle kunder inden for det offentlig og private.

For yderligere information

Claus Granholm – mobil: 4052 8565
Markedsdirektør, Lind & Risør A/S

Michael Brøndum Hansen – mobil: 4026 1894
Sektionsdirektør, NCC Construction Danmark A/S

Arne Becker – mobil: 2488 7470
Kommunikations- og marketingdirektør, NCC Construction Danmark A/S

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Roads, NCC Property Development og NCC Bolig. I 2009 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,1 mia. SEK og omkring 2.300 medarbejdere. NCC Construction Danmark bygger, anlægger og renoverer boliger, kontorer, offentligt byggeri, jernbaner og øvrig infrastruktur i Danmark. Læs mere på www.ncc.dk.

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.