NCC bedste projektudvikler for sjette år i træk

Læse original

NCC Property Development er endnu en gang udnævnt som bedste projekt-udviklingsvirksomhed i Danmark af det internationale finansmagasin Euromoney. Samtidig er NCC Property Development udnævnt som bedste projektudvikler i Norden og Baltikum samlet samt i Finland og Norge.

Finansmagasinet Euromoney gennemfører hvert år en web-baseret undersøgelse blandt sine læsere for bl.a. at udpege den bedste projektudviklingsvirksomhed i de deltagende lande og regioner.

De sidste seks år i træk har NCC Property Development vundet i kategorien bedste projektudviklingsvirksomhed i Norden og Baltikum, og nordisk chef for NCC Property Development, Carola Lavén, udtaler:

-           Vores ejendomme er attraktive for såvel investorer som lejere, som blandt andet efterspørger gennemtænkte løsninger i forhold til miljøpåvirkning, sunde arbejdsmiljøer og fleksibilitet. Det betyder, at vi kan give værdi til vores kunder i form af en forbedret forretning. Denne topplacering viser, at vores anstrengelser bærer frugt.

Euromoneys undersøgelse blev gennemført i foråret blandt magasinets læsere, som typisk er at finde blandt ledende medarbejdere i bank- og finanssektoren samt blandt internationale chefer og topledere.

-           Efterspørgslen efter bæredygtige bygninger er stigende, og miljøcertificering er standard for NCC Property Development. Inden for det sidste år har vi afleveret 10 BREEAM eller DGNB-certificerede byggerier, og yderligere 15 projekter er på vej. Jeg tror på, at vores høje ambitioner på miljøområdet er med til at styrke vores forretning.

I Danmark udtaler administrerende direktør i NCC Property Development , Marius Møller:

- Jeg tolker det endnu en gang som et signal fra markedet om, at vi gør det rigtige. Fleksibiliteten og effektiviteten i vores ejendomme understøtter kundernes forretning og styrker deres konkurrenceevne. Og sammen med vores fokus på bæredygtighed er det med til at sikre kunderne værdi.

For yderligere information kontakt venligst:

Marius Møller, adm. direktør i NCC Property Development Danmark, telefon 45 24 88 73 73

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig.
I 2012 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 5,7 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags:

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.