NCC bygger Aarhus Universitets nye laboratoriebygning

Læse original

NCC står for alle råhus- og landskabsarbejder ved opførelsen af Aarhus Universitets nye laboratoriebygning. NCC’s samlede kontraktsum lyder på 175 mio. kr.

Den nye laboratoriebygning skal både rumme laboratorier til medicinsk forskning og undervisning og vil dermed bidrage til at styrke universitetets position blandt Europas førende universiteter. NCC er nu i færd med at etablere fundamentet til den spritnye laboratoriebygning.

NCC har stor erfaring med at bygge uddannelsesinstitutioner, senest blandt andet DTU Kemi, Århus Statsgymnasium og UCC i Carlsberg Byen.

”Det er et spændende byggeri, som vi er glade for at være en del af. Vi ser frem til at bringe vores ekspertise på uddannelsesområdet i spil og derved være med til at udvikle Aarhus Universitet, så studie- og forskningsmiljøet bliver endnu mere attraktivt”, siger produktionsdirektør i NCC Building, Aage Ulrich Simonsen.

Ny laboratoriebygning styrker Aarhus Universitet
Knap 300 ansatte vil få deres daglige gang i den seks-etagers bygning på universitetets Faculty of Health. Det samlede areal vil løbe op i godt 15.000 m2.

”Den nye laboratoriebygning bliver vigtig for Aarhus Universitets udvikling, og specielt for den forskning der går ud på at forstå menneskets sygdomme som Alzheimers sygdom og cancer. Der bliver opført en fleksibel bygning med forbedrede laboratorier, som indbyder til øget samarbejde og styrket forskning, så vi kan blive endnu bedre til at forstå og dermed også behandle menneskets sygdomme”, fastslår leder af Institut for Biomedicin, Thomas G. Jensen, og fortsætter:

”Dermed bliver bygningen også et super attraktivt miljø for udenlandske forskere, som kan være med til at sikre vores position blandt Europas førende universiteter. Vi glæder os til det færdige resultat.”

Fakta om byggeriet ved Aarhus Universitet:

• Bygherre: Bygningsstyrelsen
  • Byggeleder, arkitekt og totalrådgiver: Cubo Arkitekter A/S

• Entreprenør: NCC Constructions Danmark A/S

• Byggeriet forventes endeligt afsluttet i foråret 2017

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kommunikations- & Marketingchef Ghita Borring, NCC i Danmark A/S, telefon 41 70 44 40

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 45,5 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2014. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2014 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,2 mia. DKK og cirka 2.100 ansatte.

Tags: