NCC bygger endnu et lejlighedstårn i Vejle

NCC Construction Danmark er startet på opførelsen af det fjerde af fem lejlighedstårne i projektet Fem Søstre i Vejle. Tårnet vil stå indflytningsklar i marts 2014.

Netop nu er NCC i gang med piloteringen på byggepladsen i Ådalen i Vejle, hvor det fjerde lejlighedstårn med i alt 48 ejerlejligheder om kort tid skyder op. Om få uger følger fundering og betonarbejde, hvorefter montering i højden starter inden for nogle måneder.

”Trods det noget skiftende vejr skrider det planmæssigt frem, og vi forventer at afholde grundstensnedlæggelse kort efter påske,” fortæller områdedirektør i NCC Construction Nicolai Schultz.

Salget i Vejle trodser trægt marked

Selv om salget af ejerboliger generelt er trægt rundt om i landet, oplever man hos NCC Bolig stadig en støt interesse for lejlighedsprojekterne på den attraktive beliggenhed i Ådalen i Vejle:

”Der har været en vedvarende interesse, hvilket naturligvis er baggrunden for, at vi nu har igangsat opførelsen af det fjerde tårn i projektet. Efterspørgslen efter kvalitetsboliger med en attraktiv beliggenhed er der fortsat i markedet,” fortæller Udviklingsdirektør Vest i NCC Bolig, Finn Mortensen.

Allerede før projektstarten var 16 af de 48 ejerlejligheder i det fjerde tårn således solgt, og NCC Bolig forventer mere eller mindre udsolgt ved indflytningen om lidt over et år.

Læs mere om projektet Fem Søstre i Vejle.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Jesper Andersen, presseansvarlig, NCC Construction A/S, telefon 41 70 44 91

Dorte Andersen, marketingchef, NCC Bolig, telefon 41 70 45 07

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing.
I 2012 havde NCC i Danmark en omsætning på ca. 5,7 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Construction Danmark bygger boliger, kontor, veje, anlæg og øvrig infrastruktur i Danmark.

Tags:

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,7 mia. DKK og 17.800 medarbejdere i 2017. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.