NCC bygger ny butik til stål- og VVS-koncern

NCC forvandler Saniståls gamle lagerhal til 1.700 kvadratmeter butiks- og udstillingslokaler i Viborg.

NCC er totalentreprenør på byggeriet, der fremover skal danne rammerne om den lokale afdeling af stål- og VVS-koncernen, Sanistål, i Viborg. – Vi er i gang med en større oprustning i Viborg, og den nye moderne Sanistål-butik skal hjælpe os med at leve op til vores målsætning om at være den foretrukne samarbejdspartner for industri, service- og entreprenørbranchen, siger butiksdistriktschef Claus Jæger Nørbjerg, Sanistål. Den nye butik kommer til at ligge umiddelbart over for den eksisterende Sanistål-butik på grunden, der tidligere husede Saniståls lager. Lageret er nu revet ned med undtagelse af facaden, som renoveres. Butikken opføres med ny bagvæg i betonelementer og kommer til at fremstå som en kasseformet bygning i et plan med fladt tag af tagkassetter. Langs Marsk Stigs Vej udstyres facaden med store vinduespartier i aluminium. 1.250 kvadratmeter af bygningen indrettes til en lys og overskuelig butik med 10.000 varenumre på hylderne plus administration og personalefaciliteter. I de resterende 450 kvadratmeter bygges Sanibad-butik til udstilling af baderumsprodukter. NCC er gået i gang med at støbe fundamentet til de nye lokaler, og den færdige butik åbner til foråret. Orla Dambo, Boax Ejendomme er bygherre på projektet. Når Sanistål er etableret i den nye butik, ombygges den eksisterende Sanistål-butik til moderne butiks- og kontorlokaler. FAKTA om ny Sanistål-butik i Viborg: Adresse: Marsk Stigs Vej, Viborg Bygherre: Orla Dambo, Boax Ejendomme Lejer: Sanistål Totalentreprenør: NCC Construction Danmark A/S Projektsum: 9,3 mio. kr. Arkitekt: KPF Arkitekter AS, Viborg Samlet areal: 1.700 kvadratmeter Ingeniør: ISC Rådgivende Ingeniører A/S, Viborg Byggeperiode: November 2005 til foråret 2006 Yderligere oplysninger: Projektleder Per Thygesen, tlf. 24 88 75 95, pressekoordinator Niels Møller, tlf. 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S Butiksdistriktschef Claus Jæger Nørbjerg, tlf. 25 52 09 41, Sanistål A/S

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.