NCC Construction - Kvartalsregnskab 3. kvartal 2010:

Fortsat fremgang i et udfordrende marked.

NCC Construction Danmark A/S realiserede år til dato en nettoomsætning på 1.580 mio. kr. og et driftsresultat på 62 mio. kr. (3,9 %). I samme periode sidste år realiseredes en omsætning på 1.698 mio. kr. og et driftsresultat på 34 mio. kr. (2,0 %).

Med tallene for tredje kvartal synes jeg, vi følger flot op på de stærke takter fra halvårsregnskabet, siger administrerende direktør i NCC Construction Danmark A/S Torben Biilmann. Vi har formået at holde fast i den positive udvikling i et udfordrende marked. Både vores ordreindgang og ordrebeholdning er væsentligt stærkere i forhold til samme periode sidste år, ligesom vores driftsresultat og -marginal næsten er fordoblet. Tallene for 2010 er et udtryk for forbedrede resultater i den primære drift.

Vi begynder også at kunne spore øget aktivitet i visse markedssegmenter.  I den forbindelse er det glædeligt, at der i flere udbud lægges vægt på parametre, der understøtter bæredygtige processer, løsninger og samarbejde.  At vi i stigende omfang også måles og udvælges på bl.a. arbejdsmiljø og -sikkerhed, leverancesikkerhed, CSR og bæredygtighed, betyder i sidste ende øget produktivitet og bedre byggerier og anlæg, slutter administrerende direktør Torben Biilmann.

Nøgletal:

Q3 2010 Jan – september 2010 Jan – september 2009 Helår 2009
Ordreindgang 736 mio. kr. 2.107 mio. kr. 1.443 mio. kr. 2.239 mio. kr.
Ordrebeholdning 2.158 mio. kr. 2.158 mio. kr. 1.464 mio. kr. 1.631 mio. kr.
Nettoomsætning 591 mio. kr. 1.580 mio. kr. 1.698 mio. kr. 2.328 mio. kr.
Driftsresultat (EBIT) 26 mio. kr. 62 mio. kr. 34 mio. kr. 51 mio. kr.
Driftsmarginal (EBIT) % 4,4 % 3,9 % 2,0 % 2,2 %

Vil du vide mere:
Torben Biilmann – mobil: 4032 1927
Administrerende direktør, NCC Construction Danmark A/S

Arne Becker – mobil: 2488 7470
Direktør, HR, Kommunikation og Marketing, NCC Construction Danmark A/S

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Roads, NCC Property Development og NCC Bolig. I 2009 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,1 mia. SEK og omkring 2.300 medarbejdere. NCC Construction Danmark bygger, anlægger og renoverer boliger, kontorer, offentligt byggeri, jernbaner og øvrig infrastruktur i Danmark. Læs mere på www.ncc.dk.

Tags: