NCC løb med sejren for verdens bedste boligbyggeri

Læse original

Triumf i Cannes: Nye lejligheder på Christianshavn slår konkurrenter fra Dubai, Sydney og Stavanger

Sent i aftes modtog NCC prisen for verdens bedste boligbyggeri for lejlighederne på Krøyers Plads på Christianshavn. Den prestigefyldte MIPIM-pris uddeles hvert år i Cannes, Frankrig og er byggebranchens svar på filmverdens Oscar – og i år var det danske NCC, der løb af med sejren. Så nu kan Danmark med stolthed sige, at verdens bedste boligbyggeri ligger i hjertet af København.

”And the prize goes to Krøyers Plads…” Sådan lød det da NCC modtog prisen for verdens bedste boligbyggeri på Palais des Festivals i Cannes. NCC fik MIPIM-prisen for lejlighedsbyggeriet på Krøyers Plads på Christianshavn i København. Byggeriet vandt for sin bæredygtige profil i kombination med arkitektur i verdensklasse. Krøyers Plads er som det første lejlighedsbyggeri i Danmark svanemærket.

Direktør René Brandt fra NCC Bolig, der står bag byggeriet, modtog prisen i selskab med arkitekterne fra COBE og Vilhelm Lauritzen.

”Det er en stor ære at modtage denne pris, og vi er både stolte og glade for anerkendelsen. Projektet har været en del år undervejs, og det er derfor fantastisk at se at alt det hårde arbejde bærer frugt – ikke mindst når det betyder, at bæredygtighed og arkitektur i verdensklasse kan spille sammen”, udtaler René Brandt.

Krøyers Plads var oppe imod tre andre fornemme boligbyggerier, nemlig Cayan Tower i Dubai, One Central Park i Sydney og Waterfront i Stavanger.

På billedet ses René Brandt fra NCC Bolig, flankeret af Dan Stubbergaard fra COBE (tv) og Thomas Scheel fra Vilhelm Lauritzen (th)

Foto: NCC

For yderligere information kontakt venligst:

Dorte Andersen, Kommunikationschef, NCC Bolig, tlf.: 41 70 45 07, e-mail: dta@ncc.dk

Du kan læse mere på www.nccbolig.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 45,5 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2014. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2014 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,2 mia. DKK og cirka 2.100 ansatte.

Tags: