NCC melder fuldt hus i Vallensbæk

Læse original

Med udlejninger til Nordeuropas største legetøjsgrossist TOP-TOY samt til den internationale industri- og it leverandør Rittal melder NCC nu om fuldt hus i Vallensbæk Company House III.

Vallensbæk Company House III er på i alt 9.000 kvm. Heraf har TOP-TOY nu lejet godt 3.700 kvm og forventer at flytte ind i februar 2016.

”For TOP-TOY er flytningen til Vallensbæk Company House en naturlig beslutning, da vi er vokset fra den bygning, vi har i dag. Vi har en ambitiøs vækststrategi, hvor vi har brug for et moderne hovedkontor, der er nemt at komme til for vores medarbejdere, og som fremstår professionelt og med moderne faciliteter. Company House lever op til disse krav og er samtidig et certificeret byggeri indenfor bæredygtighed, hvilket har haft betydning for os, da vi traf beslutningen om vores nye hovedkontor”, udtaler Peter Gjørup, adm. dir. i TOP-TOY A/S.

For Rittal, der regner med vækst og udvikling i de kommende år, er det beliggenheden i Vallensbæk Company Park, der har vejet tungt på vægtskålen i valg af nyt dansk hovedkontor.

”Ved valget af nyt hovedkontor har vi lagt stor vægt på, at infrastrukturen af hensyn til vores gæster og personale skal være i orden – og det er den. Desuden er der ved byggeriet lagt stor vægt på at indrette kontorerne arealeffektivt og energirigtigt, hvilket også har medvirket til vort valg, da det passer godt sammen med Rittals overordnede fokus på energirigtige produkter og vores ansvar over for det miljø og de omgivelser, vi lever i,” siger Hassan Soussi, direktør i Rittal

TOP-TOY og Rittal kommer til at dele hus med kosmetikvirksomheden Estee Lauder, som i sommer flyttede fra Vallensbæk Company House I til Vallensbæk Company House III, da behovet for mere plads dukkede op.

Vallensbæk på Danmarkskortet

Vallensbæk Company House III stod færdig præcis et år efter den første lejekontrakt blev indgået med it-virksomheden Ricoh. Ricoh flyttede ind i maj måned 2015, og her i sensommeren er hele huset nu fuldt udlejet

”Vore lejere har virkelig fået øjnene op for, hvor central placeringen i Vallensbæk er, og vi oplever en stadig stigende interesse for denne lokation og i øvrigt også generelt for vores Company House koncept, som efter mere end 16 afsluttede projekter i København, Aarhus og Kolding, er godt kendt i markedet”, siger direktør Niels Fribo, NCC Property Development.

Den store interesse betyder også, at der arbejdes med at sætte næste etape i gang på det resterende byggefelt i området.

”Vi håber på en igangsætning snarest muligt, så vi kan imødekomme de mange henvendelser vi har fra interesserede lejere”, slutter Niels Fribo.

Fakta

• Vallensbæk Company House III er på 9.000 kvm og forventes bæredygtigheds-certificeret med karakteren Sølv efter certificeringsordningen DGNB

• Ejet af PKA Pension

• Tegnet af DesignGroup Architects

• Vallensbæk Company Park består af samlet 18.000 kvm Company House® fordelt på 3 etaper opført i perioden 2009-2015

• Yderligere byggemulighed på 9.000-11.000 kvm.

• Vallensbæk Company House IV forventes igangsat snarest og stå klar til indflytning ultimo 2016.

• Vallensbæk Company House IV forventes bæredygtigheds-certificeret med karakteren Guld efter certificeringsordningen DGNB

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Niels Fribo, direktør, NCC Property Development A/S, +45 2488 7255

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 45,5 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2014. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2014 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,2 mia. DKK og cirka 2.100 ansatte.

Tags:

Hurtige fakta

NCC er en af de førende bygge- og ejendomsudviklingsselskaber i Nordeuropa. Med Norden som vores hjemmemarked og med fokus på bæredygtige løsninger er vi til stede i hele værdikæden: Vi udvikler og bygger bæredygtige boliger og erhvervsejendomme, vi udfører anlægsarbejde, opfører industrielt byggeri og offentligt byggeri samt anlægger veje og anden infrastruktur. Udviklingen af erhvervsejendomme sker i tæt samarbejde med vores kunder. Sammen skaber vi inspirerende, bæredygtige og skræddersyede arbejdsmiljøer, som understøtter og styrker vores kunders forretning. Til vores investorer kan vi tilbyde langsigtede, bæredygtige investeringer med et sikkert og stabilt afkast over tid.
Tweet dette