NCC øger indtjening i Danmark

Med endnu en stigning i indtjeningsgraden slår NCC Construction Danmark A/S fast, at det fortsat kan lade sig gøre at tjene penge på det vigende, danske byggemarked. Af NCC AB’s regnskab for tredje kvartal fremgår det, at NCC Construction Danmark A/S nåede et driftsresultat (EBIT) på 127 millioner svenske kr. mod 74 millioner svenske kr. i samme periode sidste år. NCC Construction Danmark A/S har i regnskabsperioden øget indtjeningsgraden fra sidste år 1,8 procent til nu 3,3 procent. I regnskabsmeddelelsen fra NCC AB, som er udsendt i dag, fremgår det, at ordreindgangen for NCC Construction Danmark i perioden januar-september faldt til 2.948 millioner svenske kr. – mod 3.913 millioner svenske kr. i samme periode sidste år. Nedgangen i omsætningen skyldes et fortsat svagt marked for kontorer og øvrige bygninger i københavnsområdet samt at også markedet i Jylland er skrumpet. Ordreindgangen indenfor boliger voksede derimod. NCC forventer, at det samlede, nordiske bygge- og anlægsmarked tidligst når bunden i 2004. Det samlede nimåneders regnskab for NCC AB kan læses på www.ncc.info. Gå til regnskabet her.

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

Abboner