NCC sælger boligprojekt til 166 millioner kroner

NCC sælger boligprojekt på 11.000 kvadratmeter på Teglholmen i København til dansk kommanditselskab. Projektet består af 122 ejerlejligheder med et samlet areal på ca.11.000 kvadratmeter. Beliggenheden er attraktiv på Teglholmen i København, et kvarter i hurtig udvikling med mange nye boliger og erhvervsbyggerier i umiddelbar nærhed til vandet Samlet salgspris inklusiv grund er 165,6 millioner kroner. Køber er K/S Teglholms Allé c/o Finansgruppen Erhverv A/S, København.. Byggeriet opføres som Comfort House, et byggekoncept udviklet af NCC, Lundgaard og Tranberg Arkitekter og det rådgivende ingeniørfirma Carl Bro. Byggearbejdet begynder i april 2005 og de 122 nye lejligheder afleveres i august 2006. Salget påvirker ikke forventningerne til NCC Construction Danmark A/S’ resultat i 2004. Betalingen falder i takt med, at byggeriet opføres.

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

Abboner