Ny helhedsplan i Ørestad

Efter tre måneders intenst samarbejde med den polsk/amerikanske arkitekt Daniel Libeskind kan NCC Property Development A/S nu præsentere den nye helhedsplan for hjertet af Ørestad City.

Planen, der dækker et 192.000 kvadratmeter stort område ligger umiddelbart syd og vest for shoppingcenteret Fields, en del af området tilhører Steen og Strøm Danmark A/S. – Samarbejdet med Daniel Libeskind har været utroligt spændende og frugtbart, udtaler administrerende direktør Nikolaj Hertel, NCC Property Development A/S. – Daniel Libeskind er et yderst behageligt menneske med en meget fin fornemmelse for, hvad der skal til for at skabe en by, hvor mennesker trives og er i centrum. Helhedsplanen har fokus på åbne pladser, grønne områder og afvikling af motoriseret trafik under jorden. Formsproget er organisk og utraditionelt. Der er lagt vægt på at skabe et naturligt flow i bydelen, med nem adgang til metroen via et nyt, overdækket hovedstrøg, og med central adgang til den underjordiske parkering, der etableres under hele området. Administrerende direktør i NCC Property Development A/S, Nikolaj Hertel, lægger vægt på, at området giver spændende muligheder for de virksomheder, der vil etablere sig i området: – Med Libeskinds masterplan er rammerne skabt for at danske og internationale virksomheder kan profilere sig i et unikt miljø, der med sin mangfoldighed vil kunne tiltrække de bedste medarbejdere. Jeg tror, at fremsynede virksomheder vil forstå at udnytte denne enestående mulighed. I den nye helhedsplan indgår både kontorer, butikker, hoteller, biograf og kulturelle tilbud. Kun en mindre del bliver boliger. En del af opgaven består i at integrere Fields i den nye bydel, så der opstår en symbiose mellem bydelen og de mange tilbud, centret kan byde på. – Vi synes, der er skabt en meget menneskevenlig og imødekommende bydel, og vi glæder os utrolig meget til at sætte de første projekter i gang – inden for de næste ti måneder, siger Nikolaj Hertel. Der følger tre billeder med denne pressemeddelelse. Yderligere billedmateriale, situationsplaner og skitser kan downloades på: http://www.nccprojekter.dk/Oerestad_files.zip Yderligere oplysninger: Administrerende direktør Nikolaj Hertel, 39 10 39 10, Projektdirektør Søren Elster, 60 23 77 56, NCC Property Development A/S