Ny kommunikations- og marketingdirektør til NCC

Margrethe Lyngs Mortensen er fra 1. september ansat som kommunikations- og marketingdirektør i NCC Construction Danmark.

Margrethe Lyngs Mortensen tiltræder 1. september 2008 i stillingen som kommunikations- og marketingdirektør for NCC Construction Danmark A/S. Hun refererer i jobbet direkte til administrerende direktør Torben Biilmann.

Margrethe Lyngs Mortensen er 51 år og uddannet cand.mag. i dansk og sprogvidenskab og har senest taget en Master of Public Administration. Margrethe Lyngs Mortensen bor på Østerbro i København. Hun afløser Bo Dybkær, som tidligere i år sagde sin stilling op.

Margrethe Lyngs Mortensen har mange års erfaring med kommunikation indenfor både den private og offentlige sektor. Hun har bl.a. arbejdet som kommunikationsdirektør i Region Syd og som informationschef i Fødevareministeriet, Forbrugerstyrelsen og Herlev Kommune. Hun har tidligere været generalsekretær i Det Danske Spejderkorps og drevet selvstændig virksomhed.

Margrethe Lyngs Rasmussen har desuden arbejdet som journalist indenfor både radio og tv, hvor hun senest har medvirket i udsendelserne Jersild og Spin.

Desuden er hun censor ved CBS, i studienævnet på Københavns Universitet, nordiske studier og sprogvidenskab, medlem af Center for Konfliktløsning samt aktiv i det internationale Humanitære Beredskab under Udenrigsministeriet og har bl.a. været udsendt til Bosnien.

Yderligere oplysninger:
Administrerende direktør Torben Biilmann, telefon 39 10 39 10 eller pressechef Niels Møller, 39 10 35 77
Margrethe Lyngs Mortensen, telefon 40 89 17 00

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.