Optionsaftale om udvikling af nyt transportcenter

Skandinavisk Transport Center og NCC Property Development A/S indgår aftale om udvikling af 72.000 kvadratmeter.

Skandinavisk Transport Center har indgået aftale med NCC Property Development A/S om udvikling af et areal på 72.000 kvadratmeter beliggende i Skandinavisk Transport Center i Køge. Udviklingen vil primært ske inden for lagererhverv, transport- og distributionsvirksomhed. For NCC Property Development er aftalen første led i et planlagt, langvarigt engagement i området, og der udvikles til både udlejning og salg. Aftalen er endnu en optionsaftale og der er endnu ikke indgået aftale med lejere, investorer eller andre. – Det er vores ambition at udvikle fleksible koncepter i området, der bl.a. kan være med til at lette genudlejningen og give investor og bruger værdi på sigt, siger direktør Marius Møller, NCC Property Development. – Der ses en betydelig klyngedannelse for øjeblikket, og efter min mening er der ekstra stor synergi for de virksomheder, der vælger at placere sig her i Køge – ikke mindst i forhold til den rivende udvikling Køge Havn og transportcentret gennemgår i disse år, supplerer direktør Thomas Elm Kampmann, Skandinavisk Transport Center. NCC Property Development forventer at være en del af udvikling i Skandinavisk Transport Center i den kommende periode. Yderligere oplysninger: Direktør Marius Møller, NCC Property Development A/S, telefon 24 88 73 73 Direktør Thomas Elm Kampmann, Skandinavisk Transport Center/Køge Havn, telefon 56 64 62 63

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.