Rejsegildekransen til tops over nyt domicil til ivarsson A/S

Byggeriet af det nye markante domicil til virksomheden ivarsson A/S ved motorvejen i Rødekro skrider planmæssigt frem og står færdigt midt i juni. Allerede nu er totalentreprenøren NCC Construction Danmark A/S så langt med domicilet, at der kan holdes rejsegilde onsdag den 16. april klokken 13. Med det nye domicil får ivarsson dobbelt så meget plads, som virksomheden har i dag, og samtidig skabes faciliteter til flere end 40 medarbejdere. Nybyggeriet omfatter to lagerhaller på i alt 5.000 kvadratmeter. De placeres bag de to administrationsbygninger på i alt 1.900 kvadratmeter i to etager, som huser administration, produktion, værksted, foyer, kantine og showroom. Der etableres også et auditorium til brug ved markedsføring. Det nye domicil bliver i sig selv et udstillingsvindue for flere af de byggeprodukter, som ivarsson markedsfører, idet produkterne indgår i byggeriet. Det gælder blandt andet for en del af facaden ud mod motorvejen, som blandt andet beklædes med den nye facadetegl Terracotta Terzo, ivarboard- og nye Frontline®Facadeplader. Fem entreprenører deltog i 2002 i konkurrencen om projektet, som blev vundet af NCC. Vinderprojektet er tegnet af Arkitektfirmaet Erling Foged A/S i Horsens. Det opføres tæt ved den sønderjyske motorvej i Rødekro ved siden af Danfoss’ store centrallager og ivarssons nuværende domicil. Sidstnævnte er allerede udlejet, og ivarsson trækker således på denne måde en ny virksomhed til Rødekro Kommune

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

Abboner