Resultatfremgang for NCC Construction Danmark

NCC’s danske bygge-, anlægs- og boligaktiviteter, samlet i NCC Construction Danmark A/S, viser kraftig resultatfremgang i regnskabet for første kvartal, hvor også omsætningen voksede.

Af NCC AB’s regnskab for første kvartal 2005 fremgår det, at NCC Construction Danmark A/S i perioden januar til marts nåede et driftsresultat (EBIT) på 29 millioner kr. mod 10 millioner kr. i samme periode sidste år. Der er tale om en resultatforbedring på 19 millioner kr. for kvartalet. Resultatet skal ses på baggrund af en stigning på 6,7 procent i omsætningen på 64 millioner kr. til 1.026 millioner kr. mod 962 mio. kr. i de første tre måneder af 2004. – Resultatfremgangen skyldes i al væsentlighed et stærkt fokus på at gøre forretninger, der tilfører både kunderne og NCC værdi, siger administrerende direktør Søren Ulslev, NCC Construction Danmark A/S. Læs mere i vedlagte PDF-fil, hvor de øvrige nøgletal findes.

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

Abboner