Søhøj Park tager form i Ølstykke

NCC er nået så langt med opførelsen af Ølstykkes nye bydel, at der kan holdes rejsegilde på de første bygninger fredag den 23. september.

NCC har rejst råhusene til de fire sydligst beliggende bygninger i Ølstykkes nye bydel, Søhøj Park. I alt 10 treetagers punkthuse med otte boliger i hver opføres på den centrale grund ved siden af byens nye sø og park, der anlægges af Ølstykke Kommune. Næste etape af byggeriet, som omfatter yderligere fire punkthuse, sættes i gang i starten af oktober. Samtidig vil den første prøvebolig stå klar til inspektion for eventuelle købere til boligerne i næste etape. – Lejlighederne er efterspurgte på grund af den gode beliggenhed og fordi boligtypen er ny i området. Første etape er næsten udsolgt. Allerede inden byggeriet går i gang, har vi skrevet flere end 20 købere op til boliger i anden etape. Interesserede købere får nu endnu bedre mulighed for at danne sig et indtryk af lejlighedernes og områdets kvalitet i den prøvebolig, som vi indretter, siger salgskonsulent Karina Christoffersen, NCC. Ølstykke Kommune består primært af parcelhuse, så Søhøj Park repræsenterer et helt nyt boligtilbud med lejligheder og elevator samt adgang til store grønne opholdsarealer. Den nye bydel ligger i Ølstykke Stationsby kun få hundrede meter fra butikker og stationen med S-togsforbindelse til København og Frederikssund. Husene får lyse murede facader, transparente trappeopgange og træbeklædte penthouselejligheder. Alle bygningerne bliver med elevator. Indretningen bliver enkel og præget af gedigne materialer med store vinduespartier, kraftigt lysindfald og udsigt til grønne områder. Penthouselejlighederne vil ligge tilbagetrukket fra facaden med en beklædning af hårdttræ. Lejlighederne bliver på to, tre og fire værelser med størrelser fra 67 til 115 kvadratmeter. Lejlighederne i stueetagen får egen terrasse, mens lejlighederne på første sal får overdækket altan, og penthouselejlighederne bliver med tagterrasse. Der bliver desuden opført carport og redskabsrum til alle boligerne. Området omkring husene anlægges som fælles grøn park med stier direkte til den nye bypark. INVITATION Redaktionen indbydes til at deltage i rejsegildet fredag den 23. september klokken 12 på byggepladsen på Hjørnet af Gl. Roskildevej og Ny Toftehøjgårdsvej, 3650 Ølstykke FAKTA om Søhøj Park i Ølstykke: Adresse: Hjørnet af Gl. Roskildevej og Ny Toftehøjgårdsvej, 3650 Ølstykke Projektudvikler og totalentreprenør: NCC Construction Danmark A/S Arkitekt: Arkitekterne Alsløv, Andersen og Vorbeck A/S Landskabsarkitekt: Gitte Holm MAA Ingeniør: Danakon A/S Boligsalg: NCC Boligshop Samlet byggeri: 7.392 kvadratmeter Byggeperiode første etape: Maj 2005 til foråret 2006. Yderligere oplysninger: Salgskonsulent Karina Christoffersen, telefon 39 10 39 10 eller pressekoordinator, Niels Møller, telefon 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S Web: www.ncc.dk/boliger